مرغداران متضرر شدند و مردم تلف شدند/ داستان تکراری ناتوانی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار داخلی


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917022

برخی از کالاها مانند مرغ ماهیت ارزشمندی پیدا کرده اند و مانند طلا در معرض نوسانات دائمی هستند که هم برای مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در روزهای اخیر و پس از کاهش شدید قیمت مرغ، شاهد رنج مرغداری ها بودیم تا جایی که دولت خواستار افزایش خرید مرغ از سوی مردم شد.

پس از افزایش تقاضا برای گوشت مرغ، قیمت مرغ دوباره افزایش یافته است اما این مشکل نه ضرر مرغداران را جبران می کند و نه چاره اندیشی می شود.

قابل پیش بینی بودن بازار محصولاتی مانند گوشت مرغ باعث سوء استفاده سودجویان و دلالان شده است و در واقع پس از افزایش حجم تولید گوشت مرغ، مدت هاست با کمبود آن مواجه هستیم. شرایطی که همیشه برای مرغداران و انسان مضر بوده است.

صرف نظر از هزینه های تولید جوجه اعم از خرید جوجه یکروزه، مواد اولیه، فراهم شدن شرایط تولید، دستمزد و حقوق کارگران و غیره، مازاد عرضه این محصول نه تنها تولیدکنندگان مرغ را زیان آور می کند، بلکه باعث زیان دهی نیز می شود. پوشش هزینه های تولید جوجه

با توجه به مشکلات جاری مرغداران و تبعات آن برای عموم مردم، انتظار می رود مسئولان وزارت جهاد کشاورزی یک بار برای همیشه در خصوص ساماندهی بازار مرغ چاره اندیشی کنند.


ناتوانی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ریزی مناسب در زمینه تولید مرغ

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره مشکلات تولیدکنندگان مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی در شرایطی که امکان صادرات مرغ وجود ندارد، نمی تواند برنامه ریزی مناسبی برای تنظیم بازار داخلی داشته باشد.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی باید میزان تولید گوشت مرغ را بر اساس نیاز داخلی تنظیم کند.

کادری خاطرنشان کرد: پدیده تار عنکبوت در بین محصولات کشاورزی در مرغداری ها نیز قابل مشاهده است.


c38abccf 09b1 4dce 85f2 84d02c8fef8f خبر خاکستری

وی افزود: در پدیده تار عنکبوت حجم تولید در یک دوره معین به حدی افزایش می یابد که کشاورز تولید کننده مرغ مجبور است مرغ را با قیمت بسیار پایین بفروشد که در نتیجه متضرر می شود.

قادری بیان کرد: در صورت آسیب دیدن مرغدار در دوره بعدی جوجه ریزی را آغاز نمی کند و قیمت ها به شدت افزایش می یابد و با ادامه این نوسانات مشکلات جدی برای مرغدار به وجود می آید.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی بازار محصولات کشاورزی به این دلیل است که دولت در برنامه ریزی برای تنظیم بازار و خرید مطمئن خوب عمل نمی کند، اما کشاورز در این زمینه تصمیم می گیرد، در حالی که سیاست گذاری کلی باید توسط اداره کل انجام شود. دولت.


21b0e351 7a01 4525 8fa5 bcb7b35f7394 خبر خاکستری


لزوم اندیشیدن تدبیری عاجل برای رفع مشکلات مرغداران

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: قیمت مصوب عرضه مرغ بسیار کمتر از قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان مرغ است که موجب ضرر آنها شده است.

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی خواستار اقدام عاجل برای رفع مشکلات مرغداران شد.

نوروزی گفت: هزینه تولید مرغ از تامین مواد اولیه، خرید جوجه یکروزه، هزینه سوخت و پرداخت دستمزد انسان بالاست و به دلیل پایین بودن نرخ مصوب تحویل مرغ، تولیدکنندگان مرغ متضرر هستند.

وی گفت: یکی از اولویت های کمیسیون کشاورزی مجلس حل مشکلات مرغداران است که انتظاراتی از دولت و مجلس در این راستا دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، تنظیم بازار داخلی به ویژه در زمینه عرضه کالاهای استراتژیک مانند مرغ ضروری است، اما این بازار همواره موجب ضرر تولیدکنندگان مرغ بوده و مردم با نوسانات بالای خود سرگردان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید