مسائل فرهنگی، اجتماعی و علمی باید جزو موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه باشد

ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921786

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری در کنار مسائل اقتصادی به عنوان محورهای برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به دلیل مصادف شدن با سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و فرصت حضور اعضا به صورت اضطراری صبح سه شنبه برگزار شد. در این مراسم اعضای این شخصیت بزرگ انقلابی از شهید وارسته و فرزانه سلیمانی که از عاشقان امت اسلامی و ملت شریف ایران بود تقدیر و تجلیل کردند.

اولین دستور جلسه امروز بررسی سیاست ها و اولویت های فرهنگی، اجتماعی و علمی و فناوری در برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور بود. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر اساس ماده 10 سند توسعه شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظیفه تعیین فرهنگی، علمی را بر عهده دارد. و سیاست‌ها و اولویت‌های فناورانه در برنامه‌های پنج ساله و بودجه سالانه، تاکید کرد: موضوعات فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری باید در کنار مسائل اقتصادی از جمله موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور باشد.

همچنین اعضا مجموعه ای از موضوعات مربوط به برنامه هفتم توسعه را پس از بحث و تبادل نظر جهت بررسی بیشتر به شورای تعیین شده ارجاع دادند.

در ادامه این جلسه گزارش اقدامات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تشکیل 10 کارگروه به منظور تدوین مفاد برنامه هفتم تشکیل شد، ارائه شد. و همچنین گزارش مطالعات عمیق 2 ساله کارگروه حوزه تلفیق فرهنگ در زمینه مشکلات و چالش های مرتبط با حوزه فرهنگ.

دیدگاهتان را بنویسید