مسابقات هندبال قطر سنگ محک برای سنجش بازیکنانم است / من با کلمه لژیونر موافق نیستم، بازی همه آنها را تماشا کرده ام

ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779480

اطرافیان من نگران به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان بودند

سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: هدف اصلی از سومین اردوی تیم ملی هندبال آماده سازی بازیکنان برای مسابقات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، مانوئل مونتایا فرناندز، سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: تمرکز اصلی من در این اردو روی آمادگی جسمانی بازیکنان است. همچنین از نظر تکنیکی و تاکتیکی باید روی نکاتی که باید اصلاح شوند کار کنیم. در کل خود را برای یک تورنمنت دوستانه آماده می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بچه ها انگیزه بالایی برای حضور در مسابقات بین المللی قطر دارند، افزود: هدف اصلی این اردو آمادگی برای مسابقات قطر است و می خواهیم این اردو آزمونی برای دیدن بازیکنان باشد. “چگونه بازی خود را نشان دهید در واقع معیاری برای اندازه گیری بازیکنان از نظر یک مسابقه هندبال واقعی است.

فرناندز درباره حریفان ایران در این تورنمنت نیز گفت: نکته اصلی این است که با توجه به شرایط تاج، آخرین معیار ما برای حریفانمان در این مسابقات، بازی های آسیایی 2020 کویت است. تیم ها مدت زیادی است که مسابقه نداده اند و اطلاعات به روزی از حریفان این دوره از مسابقات یعنی عربستان، کویت و قطر نداریم.

وی افزود: نکته دیگر این است که تمرکز اصلی من روی تیم خودم است نه تیم های دیگر. قطعا چالش من در این تورنمنت این است که ببینم مطالبی که در اردوها از بازیکنانم خواسته و آموخته ام در زمین اجرا خواهد شد یا خیر!

مانوئل مونتایا فرناندز همچنین با ابراز نگرانی از احتمال مصدومیت بازیکنان در تورنمنت قطر گفت: با این حال مصدومیت بخشی از ورزش است و می تواند در تمرینات، مسابقات لیگ و بازی های دوستانه رخ دهد. این قطعاً فاصله چندانی با مسابقات قطر ندارد و البته برای من و کادرفنی موضوع خیلی نگران کننده نیست.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران همچنین درباره بازی لژیونرها و اینکه آیا آنها برای بازی در قطر به تیم اضافه می شوند یا خیر، گفت: به جرات می توانم بگویم به جز مسابقات این هفته که به سفر رفتم، من همه لژیونرها را بدون استثنا تماشا کردم.» در مورد سوال دوم باید بگویم که درهای تیم ملی به روی هیچ بازیکنی بسته نیست، اما برعکس است، همه شانس اضافه شدن به تیم ملی را دارند.

وی گفت: نکته دیگر این است که من با کلمه لژیونر موافق نیستم. در واقع ما بازیکنانی داریم که یک وجه مشترک دارند و آن ملیت ایرانی است و همه برای ایران بازی می کنند.

سرمربی تیم ملی درباره نگاهش به زندگی در کشورمان قبل و بعد از ورودش به ایران نیز گفت: همه با من خیلی خوب رفتار می کنند و کاملا حمایت می شوم و از این بابت خوشحالم. البته من در یک منطقه کوچک در یک مجموعه ورزشی زندگی می کنم و نمی توانم در مورد زندگی در ایران نظر واقعی بدهم، اما با همه برخورد می کنم، او واقعاً خوب رفتار می کند. امیدوارم این فرصت را داشته باشم که شهرهای دیگر ایران را از نزدیک ببینم تا با زندگی در کشور شما بیشتر آشنا شوم.

وی ادامه داد: من سعی می کردم در خاورمیانه زندگی کنم و به همین دلیل قبل از ورود به ایران نگران نبودم، اما اطرافیانم ذهنیت غیرواقعی نسبت به همه کشورهای این حوزه دارند، بنابراین اولین سفرم به ایران مصادف شد با ظهور طالبان در ایران: «اینجا تبدیل به افغانستان شد و همه نگران آن بودند و نمی دانستند که ایران و افغانستان دو کشور جدا از هم هستند.

فرناندز گفت: اطلاعات زیادی در مورد ایران در اسپانیا وجود ندارد، اما گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند همیشه خاطرات مثبتی از سفر خود دارند. به نظر من ایران کشوری آرام و امن است و تفاوت های فرهنگی همیشه برای من محترم بوده است.

فرناندز در پایان صحبت های خود به بازی در ال کل اسی سیکو که چند روز پیش برگزار شد اشاره کرد و گفت: من طرفدار دو آتش سوزی بارسلونا هستم. روز الکل اسی سیکو در خوابگاه بازیکنان بودم و بچه ها از من خواستند که بازی را با آنها ببینم اما چون می دانستم بارسا می بازد دعوت آنها را رد کردم!

سومین اردوی تیم ملی هندبال از سوم آبان ماه به میزبانی خانه هندبال فدراسیون آغاز شد و تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید