مسدود کردن گلوگاه های فساد؛ انتظارات جدی از دولت

ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781424

رئیس قوه قضائیه گفت: از آقای درویشیان انتظار می رود با توجه به تجربه ای که در دولت دارد کارهایی را که در قوه قضائیه به دنبال آن هستیم برای جلوگیری از فساد در مبدا انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری. امیدواریم با حضور حجت الاسلام درویشیان در این سمت شاهد مبارزه با فساد از مبدا باشیم و در عمل از تعداد پرونده ها در قوه قضائیه بکاهیم.

وی افزود: می دانیم خوبی ایشان این است که با توجه به سابقه فعالیت در سازمان بازرسی کل کشور از تنگناها و پایه های فساد و دستگاه هایی که فساد در آنها بیشتر است آگاهی کامل دارد. “

رئیس قوه قضائیه گفت: از آقای درویشیان انتظار می رود با توجه به تجربه و تخصص در دولت به موضوعاتی که در قوه قضائیه به دنبال آن هستیم، انسداد گلوگاه های فساد و آسیب شناسی فساد اقتصادی و اداری را نیز رسیدگی کند. به عنوان مبارزه با تقاضا برای اجاره.

رئیس قوه قضائیه در این جلسه با تاکید بر رفع پایه ها و گلوگاه های فساد در دولت، یکی از این منابع مهم فساد را «زمین» نامید و گفت: دستگاه های اجرایی زیر نظر دستگاه های مختلف مستقر شده و در اختیار دیگران قرار می گیرد. هدف را بهانه می کند و این شکاف بزرگی بین فقیر و غنی ایجاد می کند.

در این جلسه رئیس قاضی همچنین گفت: ارزهای ترجیحی و غیرمجاز; این هم بستر دیگری برای فساد است.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص درباره نحوه تخصیص ارز ترجیحی و نظارت بر نحوه تخصیص ارز و نحوه استفاده از آن گفت: برخی افراد میلیاردها و میلیاردها ثروت از همین طریق بدون نظارت به دست آورده اند. .

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: تسهیلات بانکی; این یکی دیگر از منابع فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی گفت: تعداد افرادی که بیش از هزار میلیارد تن بدهی معوق در بانک دارند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده محدود است اما همین تعداد نیز موجب اخلال در نظام بانکی شده است. برخی به بهانه های مختلف از جمله سرمایه گذاری تسهیلات بانکی دریافت کرده اند اما در جای خود از این تسهیلات استفاده نکرده اند و اگر این موضوع به صورت ریشه ای حل نشود برخورد قانونی بی نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید