مصوبه ستاد مبارزه با فساد اداری در خصوص سقف اجاره بها لازم الاجراست


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836664

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مصوبه تمدید خودکار اجاره نامه و تعیین سقف اجاره بها به قوت خود باقی است، لغو نشده و حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی 2 سال گذشته مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف افزایش سالانه اجاره بها اعمال شده است. بر این اساس قراردادهای اجاره تمدید شد و مالکان در تهران نمی توانستند اجاره سالانه خود را بیش از 25 درصد افزایش دهند. این نرخ برای سایر کلانشهرها 20 درصد و برای سایر شهرهای کشور 15 درصد تعیین شد. همزمان با اعطای تسهیلات اجاره بها توسط 10 بانک به منظور افزایش توان مالی مستاجرین صورت گرفت.

مصطفی گلی خسروی با اشاره به در پیش بودن فصل اجاره در روز جمعه گفت: با وجود اینکه هنوز تصمیم جدیدی برای تمدید مصوبه و تعیین سقف اجاره گرفته نشده است، اما مصوبه سال گذشته همچنان به قوت خود باقی است. بیرون می آید و در حال اجراست.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، مالکان حق مسئولیتی در قبال مستاجران ندارند و تمدید قراردادهای اجاره با توجه به سقف اجاره در سال 1401 ضروری است.

وی گفت: همانند دو سال گذشته حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی شود.

مصطفی گلی خسروی گفت: اگرچه با این مصوبه شرایطی فراهم شد تا مالکان با فروش املاک خود در سوریه به مستاجران پاسخ دهند، اما اجرای آن می تواند بازار اجاره را کنترل کند و نواقص عمده را برطرف کند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، مالکان سال گذشته با عذرخواهی از جمله چک برگشتی، ازدواج با فرزند پسر و فروش سوری به بسیاری از مستاجران پاسخ دادند.

گلی حسروی گفت: امسال در کنار تعیین مصوبات رهن و سقف اجاره بها، خواستار دعوت از اتحادیه مشاوران املاک در جلسات هستیم تا با برنامه ریزی دقیق از بروز این مشکلات جلوگیری شود. “

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اعطای تسهیلات به مستاجران و سازندگان مسکن باید از سوی دولت به عنوان دو برنامه مهم اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با ولیعهد در 23 خرداد 1400، به مستاجران ودیعه مسکن در تهران 70 میلیون تومان، در پایتخت 40 میلیون و در سایر نقاط 25 میلیون تومان ودیعه پرداخت شد. شهرها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید