مکان برخی از مدارس استان قزوین نیاز به تغییر دارد

وی افزود: از آنجایی که امور پیشروی در کشور شخص محور است، بنابراین اگر افراد شایسته در سمت های مناسب انتخاب شوند، نتایج بهتری حاصل می شود.

استاندار قزوین گفت: انتخاب مدیر مدرسه مناسب و واحد آموزشی خوب تاثیر بسزایی در سرنوشت دانش آموزان دارد از این رو اجرای صحیح فعالیت ها بسیار حائز اهمیت است.

نشاط از ضروریات جامعه ماست

این مسئول با بیان اینکه نشاط از ضروریات جامعه ماست، گفت: باید برنامه هایی برای ایجاد نشاط و امید در مدارس و جامعه برنامه ریزی و اجرا شود.

علایی ادامه داد: بی شک با ایجاد ظرفیت هایی که امیدبخش است می توان نشاط مدارس را افزایش داد و همه دستگاه ها باید آموزش و پرورش را در این مسیر همراهی کنند.

وی در خصوص توسعه هنرستان ها گفت: قطعا تا جایی که بتوانیم به ارتقای کمی و کیفی هنرستان ها کمک خواهیم کرد و در این راستا باید از امکانات سایر نهادها مانند دانشگاه ها نیز استفاده شود.

لزوم تغییر مکان برخی مدارس در استان

وی با اشاره به جابجایی برخی مدارس اظهار کرد: در قزوین شاهد استقرار برخی مدارس در مناطق تجاری و پرتردد هستیم. به نظر می رسد با فروش آن مدارس می توانیم چند مدرسه در مناطق کم تردد بسازیم. “

علایی ادامه داد: از معاونت عمرانی استانداری می خواهم تا ظرف دو ماه آینده فهرست کامل این مدارس را با ارزیابی و بهره برداری مشخص تهیه کند تا در راستای بهره وری اقدام کنیم.

استاندار قزوین بر حذف مدارس پیوندی تاکید کرد و تصریح کرد: می توانیم از اعتبارات نفتی و ظرفیت واحدهای صنعتی برای حذف و جایگزینی این مدارس استفاده کنیم.

وی در خصوص طرح ایجاد آکادمی قنادی گفت: طرح خوب و کاربردی است و حتما مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

علایی در پایان بر نظارت مدیران آموزش و پرورش بر نحوه دریافت شهریه مدارس انتفاعی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید