میرجلیلی: هدف از برگزاری کنگره شهدای ورزش وحدت ملی است/حضور شهدا معجزه است


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901222

قهرمانان ما مدال های ورزشی خود را برای کمک های وفادار به حراج گذاشتند

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: قهرمانان ما مدال های ورزشی خود را برای کمک های مومنانه به حراج گذاشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی میرجلیلی در نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار گفت: این اجلاسیه با شعار رزمندگان همیشگی برگزار می شود و امسال دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار خواهد بود. سه رویکرد اصلی در دستور کار جلسه شورای عالی قرار گرفت. ابتدا روند شناسایی شهدای ورزشکار را ادامه داده و به نسل جوان معرفی کنید. برخی رکورددار و قهرمان بودند. به عنوان مثال شهید رضایی مجد، وحید زمانی نیا، شهید جویباری و شهید شمسی پور به عنوان شهدای شاخص معرفی می شوند.

وی ادامه داد: دوم الگوگیری و الگوسازی از ورزشکارانی است که فرهنگ پهلوانی و اخلاقی را در عرصه های بین المللی به نمایش می گذارند. رویکرد سوم، ترویج روحیه دلاوری و جوانمردی و استکبارستیزی با پرهیز از رویارویی با رژیم باطل، وحشی و صهیونیستی است. از طرفی در بحث اهدای خون احساس مسئولیت وجود داشت و جامعه ورزش پیشگام بود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: وجود بیش از 5 هزار شهید نشان می دهد که این عزیزان مدال آنها شده اند. حضور این شهدا یک معجزه است و بارها آثار آنها را دیده ایم. تیم های مختلف ورزشی قبل از اعزام با این شهدا قول و ملاقات می دهند و نمونه آن در مورد محمدرضا گرا رخ داد که شهید معجزه می کرد و توانست مدال طلای المپیک را کسب کند.

وی گفت: 50 جلد کتاب در حوزه شهدای ورزش منتشر شد که آخرین آن کتاب اسماعیل علمی قهرمان وزنه بردار بود که به زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد. اردوی راهیان نور ورزشکاران نیز برگزار شد. وقتی قهرمانان و ورزشکاران ما در خط مقدم حضور می یابند تاکید می کنند که قهرمانان واقعی شهدا هستند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده سایر شهدای ورزش انجام شد، بیان کرد: پیشنهاد ما این بود که وقتی به منزل آنها می رویم یکی از قهرمانان این رشته حضور داشته باشد و تاثیرگذار است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: یادواره شهدای ورزشکار تربیتی را راه اندازی کرده ایم و 73 ورزشکار، معلم و مربی داریم که در رشته های مختلف فعالیت داشته اند، همچنین یاد و خاطره 17 شهید ورزشکار زن را گرامی داشته و 135 شهید زن را شناسایی کرده ایم. که از حرم محافظت کردند. یکی از برنامه های خوب ما شب یادبود بود. خواهر شهید ابراهیم هادی در یکی از این دیدارها گفت که ابراهیم بدن خود را در ورزش ساخته و می خواهد این تن قوی را در راه خدا خرج کند.

وی ادامه داد: نامگذاری مکان از دیگر برنامه های ما بود و همراه با سایر نهادها بیش از 2 هزار مکان ورزشی به نام ورزشکاران شهید نامگذاری شد.

میرجلیلی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که افتاد این بود که قهرمانان ما مدال های ورزشی خود را برای کمک های مومنانه به حراج گذاشتند و وقتی قهرمانی مدال خود را به خانواده شهید می دهد تاثیر شهدا همین است. همچنین با کمپین نذر آزادی 360 نفر از زندان آزاد شدند و همچنین 320 گروه جهادی به نام شهدا داریم که در مناطق کم برخوردار فعالیت می کنند و جامعه ورزش پذیرفت که 70 واحد مسکونی در پلدختر ساخته شده است. در مورد مدافعان سلامت هم کارهایی انجام شد و قهرمانان با بازدید از بیمارستان ها از کادر درمانی تشکر و قدردانی کردند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به اینکه از 500 ورزشکار دلاوری که برای پاسداری از مردم مظلوم با نمایندگان رژیم صهیونیستی نجنگند، تجلیل شد، گفت: در مجموع گسترش فرهنگ مقاومت، رشادت ها، فضایل اخلاقی، اخوت، احسان و کمک متقابل برجسته است، توسعه ارزشهای معنوی، اعطای مدال به آستان مقدس امام رضا (ع) و مقام معظم رهبری از دستاوردهایی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری دیروز فرمودند جامعه هنری و ورزشی سالم و انقلابی است و شهدایی داریم که برای دفاع از آرمان های انقلاب مدال و قهرمانی را پشت سر گذاشتند. یک جنگجو مهمتر از یک قهرمان است و کسانی که در حفاظت از مردم و کشور خود نقش دارند ما برای آنها ارزش قائلیم. اگر بتوانیم عفاف و همت شهدایی چون ابراهیم هادی را به جامعه ارائه کنیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

میرجلیلی در پاسخ به این سوال که این کنگره چه تفاوتی با کنگره قبلی دارد؟ وی بیان کرد: کنگره قبلی اولین تلاش ما بود و سعی کردیم این کنگره گسترده و جدیدتر باشد و سعی کردیم شهدای بیشتری را در قسمت مستندسازی معرفی و تخصصی کنیم.

وی در خصوص بحث هایی که درباره برخی از بازیکنان فوتبال مطرح شده است، تاکید کرد: این سمت ها به دلیل عدم شناخت شهدای ورزشکار به ویژه فوتبال است. اگر شهدای هر رشته را معرفی کنیم شاید این مشکلات کمتر پیش بیاید.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به اتفاقات اخیر و موضع گیری برخی از ورزشکاران خاطرنشان کرد: به نظر من کار درستی نبود. این ورزش خصوصیتی دارد به نام شجاعت و جوانمردی. ما نباید این را فدای چیزهای دیگر کنیم. ورزشکاران و مربیان ارزش کمی ندارند و نباید تعداد محدودی را به کل جامعه ورزش نسبت دهیم. برخی از ورزشکاران ما محکم ایستادند و از قرآن، کشور و پرچم آن دفاع کردند.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف مهم ما در برگزاری کنگره شهدای ورزش ایجاد وفاق و همدلی ملی است و قطعا ضربه محکمی بر دهان استکبار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید