می خواهیم ارزش و اعتماد را به تیم ملی در تاجیکستان افزایش دهیم / بازیکنان ما بسیار جوان و با انگیزه هستند


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879604

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: با وجود اینکه تیمی جوان و با انگیزه داریم، می خواهیم ارزش و اعتماد تیم ملی بانوان را در مسابقات کافا افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، مریم آزمون درباره شرایط آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان برای حضور در مسابقات کافه تاجیکستان اظهار داشت: تصمیم دارد کادرفنی جوانان بزرگسالان را انتخاب کند. همانطور که می دانید با این تیم برای اولین بار موفق شدیم قهرمان غرب آسیا شویم و تیم های قدرتمند این منطقه را شکست دهیم. از حضور در این پست بسیار خوشحالم، امیدوارم در طول دوران حضورم در تیم ملی بزرگسالان بتوانم برنامه هایی را که برای پیشرفت فوتبال بانوان در نظر دارم، اجرا کنم.

وی افزود: مسابقات پیش رو در تاجیکستان با حضور 5 تیم از تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان به همراه ایران از 14 تا 29 تیرماه در شهر دوشنبه برگزار می شود. این اولین اردویی است که برگزار کردیم، متاسفانه فرصت انجام بازی های تدارکاتی و تدارکاتی کم است و با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

آزمون ادامه داد: بزرگترین مشکل ما کمبود تعداد زیادی از بازیکنان کلیدی تیم است. این بازیکنان برای تیم بم کار می کنند و باشگاه تصمیم گرفت بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار ندهد. می دانید که ساختار اساسی ما، یعنی. 7 بازیکن مثل زندی، طاهری، محمدی و قنبری و… افراد خوب دیگری که تجربه چندین ساله بازی ملی را دارند با این باشگاه قرارداد دارند و به نوعی حدود 70 درصد از پتانسیل تیم ملی در اختیار تیم ملی قرار نمی گیرد. ما

وی تاکید کرد: متاسفانه حدود 5 بازیکن بسیار تاثیرگذار تیم ملی مانند ثنا سجی، مرضیه نیکا، زهره کدایی و غزاله بنی طالبی که اگر این بازیکنان را بشناسید از اعضای اصلی تیم ملی کشورمان بودند و برای 8 ماه برنامه تیم ملی بعد از اینکه در اردوها و مسابقات بین المللی بودیم متاسفانه این بازیکنان را نداریم.

آزمون در تشریح شرایط تیم فعلی خاطرنشان کرد: توانستیم با دعوت از بازیکنان خوب لیگ، فرصت حضور در تیم ملی را برای آنها ایجاد کنیم. بازیکنان جوان و خوبی داریم که می توانند تیم ملی خوبی داشته باشند. البته فرصت های کمی برای این مسابقات داریم اما سعی می کنیم تمام تلاش و انرژی خود را به کار بگیریم. حمایت فدراسیون ستودنی است. سعی کردند در همین مدت کوتاه نیازهای ما را برطرف کنند.

سرمربی تیم ملی بانوان اضافه کرد: اسباب بازی ها بعد از 16 خرداد که لیگ طولانی ما به پایان رسید استراحت داشتند و به همین دلیل از نظر بدنی آماده نیستند. سعی می کنیم بدن بازیکنان را به جایی برسانیم که بتوانند 4 بازی رسمی انجام دهند. کار سخت است، اما ما برای روزهای سخت ساخته شده ایم. ما آماده ایم و کادرفنی برای من بسیار خوب است. سرکار خانم جهان نجاتی که توانست تیمش را نایب قهرمان باشگاه های آسیایی کند.

وی در پایان گفت: به همه مردم عزیز ایران قول می دهم بازیکنان ما بسیار جوان و با انگیزه هستند و با توجه به اتفاقاتی که این روزها برای تیم ملی ایجاد کردند، اینجا همه چیز خوب است و جو دوستانه است. و امیدوارم در این تورنمنت علاوه بر انجام یک بازی خوب، اعتماد به نفس و ارزش تیم ملی را افزایش دهیم و این آغازی باشد برای آینده فوتبال بانوان در آسیا و سپس در جهان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید