نظام اسلامی باید با متخلفان امنیت برخورد قاطع کند


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918952

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی باید با متخلفان امنیت برخورد قاطع کند و امنیت جامعه و شهروندان را تامین و تضمین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار قم فوری، با اشاره به اغتشاشات و اقدامات خرابکارانه اخیر برخی افراد جامعه، اظهار داشت: یکی از مهم ترین نیازها در دولت ها و همه دستگاه ها حفظ امنیت است.

وی ادامه داد: در فتنه اخیر که همه شرورها جان، مال، سرمایه و امنیت مردم را مورد تعرض قرار دادند، این الزام نظام اسلامی را ایجاب می کند که با متخلفان امنیت برخورد قاطع کند و امنیت مردم را تامین و تضمین کند. عمومی. و شهروندان

عبداللهی بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد و تصریح کرد: اعتراض با اغتشاش و خرابکاری متفاوت است و باید بین این دو تفکیک قائل شد.

یکی از اعضای جامعه مدرسین با انتقاد از حامیان خشونت، تخریب و کشتار گفت: همین افراد اکنون در دفاع از قاتلان و ناقضان امنیت و حکم جنگ اظهار نظر می کنند و اعدام سربازان متخاصم را تکذیب می کنند، در حالی که قانون این است. مرکز همه اقدامات

وی به معرفی و تشریح محارب در قانون مجازات اسلامی پرداخت و گفت: در ماده 279 مربوطه آمده است که محارب به قصد کشتن جان و مال و ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی می شود سلاح می کشد و این امر. تعریف مطابق آنچه در تحریر الوسیله امام آمده و در بسیاری از متون قانونی و در ماده 282 آمده است; برای رزمندگان چهار مجازات تعیین شده که یکی از آنها اعدام است، ماده ۲۸۳ تصریح می‌کند که انتخاب هر یک از چهار مورد به تشخیص قاضی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید