نقاطی از ایران در نقشه جنجالی «دنیای ترکیه»!

این اقدام باغچلی واکنش رسانه‌های زیادی را برانگیخت و رسانه‌های یونانی (Do BHMA) در واکنش به این خبر نوشتند، نقشه‌ای که ایده‌های نئو عثمانی اردوغان و مداخلات خارجی، فهرست بلندبالایی از کشورهای بالکان و آسیای مرکزی تا روسیه را نشان می‌دهد. بخش‌هایی از چین. با اقلیت های مسلمان اویغور به عنوان “سرزمین های ترکیه” معرفی می شوند و این هدیه ای بود که باغچه لی به اردوغان داد.

هدیه جنجالی اردوغان برای نقشه

این گزارش می‌گوید اردوغان سال‌هاست که تلاش می‌کند تا تغییراتی را در اقوام ترک و مسلمان در بالکان، به‌ویژه در بلغارستان و آلبانی ایجاد کند.

تصویر نشان داده شده روی نقشه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا گرفته شده است. جایی که اردوغان و باغچلی در مورد رویدادهای سیاسی و معرفی ائتلاف خود نشستی 45 دقیقه ای برگزار کردند.

در این گزارش همچنین آمده است که اردوغان اغلب خود و ترکیه را به عنوان طرفداران جهان اسلام در منطقه تحت سلطه عثمانی معرفی کرده است.

روزنامه ینی فق آفاک ترکیه در واکنش به اقدام جنجالی باغچولی نوشت: رئیس جمهور رجب طیب اردوشاهان و رهبر جنبش ملی گرا باغچلی (دولت) با نقشه جهان ترکیه ژست گرفتند.

از سوی دیگر روزنامه ینی آکیت ترکیه گزارش داد که باغچلی در دیدار با اردوغان نقشه «دنیای ترکیه» رئیس جمهور ترکیه را ارائه کرده است. نقشه ای که دنیا را تکان داد.

این نقشه که از دریای آدریاتیک تا چین امتداد دارد، در عناوین روزنامه های روسی نیز قرار گرفت و رسانه های روسی نوشتند که «هدیه حاوی پیامی است».

هدیه جنجالی اردوغان برای نقشه

حزب جنبش ملی با بیان اینکه باغچلی این طرح را اجرا کرده است، گفت: بگذارید این طرح به نسل آینده، به وجدان ترکیه و به خرد ملت ترکیه منتقل شود.

برخی رسانه ها نیز با انتشار عکس مشترک اردوغان و باغچلی با نقشه جهان اعلام کردند که هبر، حزب جنبش ملی ترکیه، طرحی را برای الحاق بخش هایی از ایران، عراق و روسیه به خاک ترکیه به اردوغان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید