وظیفه ما در «تبیین جهاد» این است که نقاطی را که دشمن سعی در پوشاندن آنها دارد روشن کنیم.


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813393

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان مفهوم «تبیین جهاد» به بیان دلیل و ضرورت مطرح شدن این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب در کشور و وظیفه آن پرداخت. مردم در این زمینه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ نشست مجازی جهاد تبیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی دانشگاه برتر کشور، سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، در سامانه همایش های دانشگاه اسلامی واحد دولت آباد آلتا برگزار شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ابتدای این بحث با بیان اینکه چرا بحث جهاد تبیان مطرح شد، گفت: یعنی امروز جمهوری اسلامی در شرایط عادی یک نظام سیاسی نیست.

حجت‌الاسلام میراحمدی برای روشن شدن موضوع جهاد تابعین به ضرورت بررسی منشأ دستور جهاد تابعین پرداخت و مفهوم، ویژگی‌ها، شرایط و گستره جهاد تابعین را از موضوعات مورد بحث بیان کرد. وی ادامه داد که این امر مبتنی بر بیانات و بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی با یادآوری این جمله رهبر معظم انقلاب به سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی امانت تاریخی پیامبران عظام الله است. آرزوی موسی و عیسی و آرزوی همه اولیاء و امامان بزرگوارمان که امروز برآورده شد. حتی ناقص. (انشاءالله در زمان کبری و ولایت اکبر حضرت بقیة الله فی الارض، ارواح مکدمه الفداء آشکار و آشکار می شود.) این بار بسیار سنگین و بار گرانبهایی است. اعتماد است و حفظ آن بار سنگینی است به ویژه بر دوش نخبگان و اساتید، پس برای حفظ این مجموعه مهم باید تلاش کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: حقیقت جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش های توحیدی و الهی است و این حکومت نظامی است که جهت گیری اصلی آن به سمت اهداف عالی است و آرمان هایش آرمان ها و ارزش های الهی است و تا زمانی که این آرمان ها نباشد. کوتاه شده، حتی اگر معیوب باشد. دفاع از آن وظیفه شرعی ماست، همانطور که امام راحل (ره) فرمودند «حفظ نظام و نظام جمهوری اسلامی واجب است» و به این ترتیب اشتباهات و کاستی های این دولت را توجیه نمی کنیم، بلکه به آن اهمیت می دهیم. بیایید بیشتر نگاه کنیم و اجازه ندهیم که اصل حاکمیت تضعیف شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: خداوند می فرماید ما قرآن را بر پیامبر(ص) نازل کردیم تا برای مردم تبیین کند که از این عبارت فهمیده می شود. از قرآن جدایی ناپذیر است.

حجت‌الاسلام میراحمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند علاوه بر تبیین و روشنگری ارزش‌ها و آرمان‌های نظام، باید در این عرصه حضور جهادی داشته باشیم، به تبیین واژه جهاد پرداخت.

وی بیان کرد: جهاد یعنی مجاهدت، اما هر تلاش و مجاهدتی جهاد نیست، بلکه جهاد دو جزء دارد به آن جهاد با باطن و لذا هر حرکت ارزشمند و تلاش و مجاهدت مستمر و فراگیر گفته می شود که همراه با نیت باشد. خنثی کردن و خنثی کردن تلاش های خصمانه و عمدی دشمن.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به ضرورت جهاد برای تبیین واقعیت ها خاطرنشان کرد: و منجر به این شود که تغییر در ساختار و فروپاشی نظام اسلامی از درون اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام میراحمدی تاکید کرد: برای برهم زدن نقشه دشمن و جلوگیری از تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی نیاز به توضیحی داریم که هدف دشمن را خنثی کند و این عرصه بسیار مهمی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تحریف تحریم ها بدتر است. .

وی با اشاره به دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه که آنچه را که در تاریخ باعث تمجید یا نکوهش مردم می شود، به خاطر مواضعی است که داشته اند، اشاره و خاطرنشان کرد: عرصه جهاد عرصه گسترده ای است و در همه عرصه های اقتصادی، مدیریتی. ، تبلیغات و غیره

کارشناس سیاسی که به آیه «لوا فرح الله به حق هو هو ابدیت جعل علی الدین»، هدین، هو هو، سماک، الهو هو سماعم، من الاشی، شهیده شهیده شهیده، علی خو، علی علی اشاره می کند. الناس: و حق جهاد در راه او (هم با دشمنان دین و هم با نفس اماره) (و در راه رضای او کوشا) تو را برگزید (و دینش را برافراشت) و تو را در رنج قرار نداد. به عنوان یک وظیفه (اسلام (مثل دین پدرت ابراهیم (خلیل)) او (خداوند) شما را قبلاً (در نوشته های خود) امت خوانده است و در این قرآن مسلمان هستید تا این رسول شاهد باشد. (از شما) خطاب به شما و از لزوم استفاده از تمام توان خود در این راه و الگوسازی در این راه خبر داد و افزود: اگر در راه حمایت از دین خدا و دفاع از جمهوری اسلامی موظف به جهاد هستیم. ، نباید در میانه میدان از هیچ دعوا خودداری کنیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شبهه‌سازی، شایعه‌سازی، کارشکنی‌ها و ایجاد یأس و ناامیدی در برنامه‌های اصلاحی و شگردهای امروز دشمن را که رسانه‌ها دنبال می‌کنند، عنوان کرد که این مزیتی است که اشاره به مصداق آن است. این جنگ رسانه ای در اوایل اسلام در جنگ احد، از لزوم انتقام از دشمن در این منطقه صحبت کرد.

حجت الاسلام میراحمدی تاکید کرد: باید در جایی کار کنیم که دشمن تسلیم شده است و نگاه رهبری در جهاد این است که ببینیم دشمن کجا شمشیر گرفته است و باید آنجا کار کنیم و ببینیم دشمن کجا به دنبال توهم است و در آنجا توضیح می دهیم.

وی بر این باور است که تعبیر رهبر جهاد انقلاب از تبیین، همچون چراغی است که اطراف ما را روشن می کند و وظیفه خود را به عنوان خانواده، اقوام و دوستان بیان کرد که اطراف خود را روشن کنیم.

این کارشناس دینی به لزوم رعایت موازین اخلاقی در جهاد پرداخت و سلاح این جهاد را آگاهی، معرفت و تعقل بیان کرد و سخنان رهبر معظم انقلاب را تکرار کرد که فرمودند در این راه باید مجهز به فکر و اندیشه بود. ، عقلانیت و آگاهی.

سخنگوی وبینار جهاد تبین به تشریح بسیج اساتید در استان اصفهان پرداخت و صبر و ایستادگی در برابر آسیب های این زمان مانند طعنه و طعن، کار گروهی و ناامید نشدن را از خواسته های جهاد تبین دانست و خاطرنشان کرد: وعده خداوند این است که پیروزی نهایی درست است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید