نقش ضعیف مهاجمان استقلال در موفقیت آبی ها

نقش ضعیف مهاجمان استقلال در موفقیت آبی ها

نگاهی به نتایج تیم ریکاردو ساپینتو نکته جالبی را نشان می دهد; در حالی که آبی ها در 11 بازی اخیر خود 10 برد و یک تساوی کسب کرده اند، مهاجمان متخصص نقش مهمی در این نتایج نداشته اند. به همین دلیل در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به آخرین روز گلزنی چهار مهاجم اصلی این تیم؛

ارسلان مطهری: 44 روز

از آخرین باری که ارسلان مطهری برای استقلال گلزنی کرد حدود 44 روز می گذرد. مطهری در بازی خارج از خانه تیمش مقابل نساجی در هفته بیست و یکم لیگ برتر که در 18 اسفند 1401 برگزار شد، اولین گل این بازی را به ثمر رساند و از آن روز به بعد موفق به گلزنی نشد.

آخرین گل بازیکن شماره 72 آبی ها برای این تیم یک امتیاز به ارمغان آورد.

آرمان رمضانی: 53 روز

مهاجم شماره 23 استقلال که با گل حیاتی فصل قبل مقابل شهر خودرو در هفته های پایانی فصل گذشته و نزدیک شدن این تیم به عنوان قهرمانی محبوبیت خاصی در بین هواداران آبی ها پیدا کرد، بیش از 50 روز است که پای خود را برای گلزنی باز نکرده است. .

آرمان رمضانی آخرین حضور خود را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انجام داد و گل دوم استقلال را مقابل ملوان به ثمر رساند تا نقش موثری در برد 2-0 تیمش و صعود به مرحله یک چهارم نهایی داشته باشد. از آن روز تاکنون این بازیکن نتوانسته توپ را از روی خط دروازه حریفان استقلال عبور دهد. البته او به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی می شود و به همین دلیل شانس چندانی برای گلزنی ندارد.

پیمان بابایی: ۲۱۵ روز

یکی دیگر از مهاجمان استقلال پیمان بابایی است که پس از درخشش در سومقاییت آذربایجان به لیگ برتر بازگشت و در نهایت از تراکتورسازی راهی استقلال شد. بابایی که شروع خوبی برای آبی ها داشته، هفته های زیادی را به دلیل مصدومیت نابهنگام از دست داده و به همین دلیل از آخرین روز گلزنی او برای آبی های تهران مدت زیادی می گذرد.

هفته ششم لیگ برتر بود که پیمان بیایی در دقیقه چهارم بازی مقابل استقلال و نساجی گل اول تیمش را به ثمر رساند و با نتیجه 3-1 پیروز شد. او در آخرین دیدارهای استقلال نیز به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و بیشتر از گلزنی بازی و فضا ایجاد کرد.

سجاد شهبازادا: 315 روز

عجیب ترین قسمت این لیست مربوط به مهاجم باسابقه آبی هاست. سجاد شهبازادا که پس از چندین فصل حضور در سپاهان به عنوان اولین خرید تابستانی مدیران استقلال به این تیم پیوست، هنوز در فصل جدید گل نزده است!

البته شهباززاده به دلیل نمایش کم رنگش جایگاه خاصی در تیم ندارد اما در مدت حضورش در زمین نتوانست از فرصت های اندکی که به او داده شد استفاده کند. به عنوان مثال در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر استقلال مقابل نساجی با تساوی یک بر یک متوقف شد که سجاد شهباززاده یک موقعیت واضح گلزنی را از دست داد و نتوانست دروازه خالی حریف را باز کند. اگر آن گل را زده بود استقلال الان 54 امتیازی می شد و در بالای جدول تنها می ماند!

دیدگاهتان را بنویسید