نقش موثر نیروی انتظامی در تامین امنیت زائران اربعین حسینی


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898661

وحیدی حداکثر مدت اقامت در مرز ایران را 2 تا 3 ساعت و میانگین مدت اقامت را 20 دقیقه عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در تامین امنیت و حضور فرمانداران در محل در محل کار بسیار عالی عمل کرد. مرزها عالی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خانه ملت، احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در جلسه مشترک کمیته های کشور و امنیت ملی گزارشی از عملکرد ستاد در اربعین ارائه کرد و گفت: از سال گذشته که عراق اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا از زائرین استقبال نمی کند. ویروس کرونا، از عراق رسماً پیامی نداده ایم که امسال چه تصمیمی در این زمینه گرفته است، اما از دی ماه سال گذشته جلساتی برای هماهنگی مراسم اربعین حسینی (ع) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر هماهنگی با دولت عراق، 17 دستگاه با ستاد اربعین هماهنگ شد و دیگر شاهد صف کشیدن بیرون درب سفارت عراق نبودیم. همچنین برای صدور ویزا و عبور از مرز عراق هزینه ای دریافت نمی شود. نکته دیگر اینکه مجوز استفاده از سایر مرزهای کشور گرفته شده است.

وزیر کشور ادامه داد: برگزاری راهپیمایی اربعین در دمای بالای 50 درجه نیاز به تدابیری دارد، 170 میلیون بطری آب پیش بینی شده، سرپناه، حمل و نقل و پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وحیدی حداکثر مدت اقامت در مرز ایران را 2 تا 3 ساعت و میانگین مدت اقامت را 20 دقیقه عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در تامین امنیت و حضور فرمانداران در محل در محل کار بسیار عالی عمل کرد. مرزها عالی بود.

وزیر کشور در تشریح علت توقف گذرگاه مرزی گفت: سرعت کار عراقی ها بسیار کمتر از اقدامات ما در مرز بود، به همین دلیل برای حفظ جان مردم توقف گذرگاه را اعلام کردیم تا گرما و فشار زائران را آزار نمی دهد.

وحیدی تاکید کرد: بودجه ستاد اربعین 35 میلیارد تومان بود و این بودجه در راه های 4 بانده، خرید آفتابگیر، برق رسانی و ایجاد گیت در عراق هزینه شد و فرمانداران همچنان بدهکار هستند.

در این جلسه سیدمجد میراحمدی رئیس ستاد اربعین تشریح کرد: اربعین را در شرایطی برگزار کردیم که گرما همه ابعاد مراسم را تحت تاثیر قرار داده بود و مشکلات داخلی عراق را نیز شاهد بودیم اما عملیات اربعین انجام شد. هلال احمر با افتخار 4 برابر ظرفیت خود در این مراسم حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید