نمی توان بازار سرمایه را با فرمول های گذشته پیش ببریم

رئیس سازمان خصوصی سازی:

مالک رحمتی گفت: توسعه از مسیر سرمایه‌گذاری‌ قابل دستیابی است و دلیل انتخاب کیش این است که می‌تواند سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه کیش اینوکس یک اتفاق بسیار مهمی است. گفت: حل‌ مسائل کشور و مشکلات اقتصادی هدف این نمایشگاه است. 

مالک رحمتی با اشاره  به اینکه چیزی‌که باید اولویت قرار گیرد، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی است ادامه داد: رشد و توسعه از مسیر سرمایه‌گذاری‌ قابل دستیابی است.و دلیل انتخاب کیش این است که می‌تواند سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کرد. 

رحمتی با بیان اینکه تورم غول‌‌آسا باعث شده است تا بانک مرکزی، و نهادهای ذی ربط در حال کنترل آن باشند تصریح کرد:کنترل تورم و رشد تولید جز‌ از راه بازار سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست. بانک‌ها نمی‌توانند این حجم از سرمایه‌گذاری را مدیریت کنند و ظرفیت آن را ندارند. 

وی ادامه داد:نیاز ما اعتماد مردم به بازار سرمایه و بازیگران اقتصادی است که شمال بخش دولتی و خصوصی است. در صورتی که اعتماد مردم پایدار نباشد نمی‌توان از توسعه پایدار صحبت کرد. 

به گفته وی باید کمک کنیم تا بازار سرمایه وسیع و گسترده‌تر شوند و اگر بتوانیم تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی را در تالار شیشه‌ای به نمایش بگذاریم تمام سرمایه های کوچک و بزرگ به سمت آن خواهد آمد.

رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد:تلاش ما این است که یک نگاه راهبردی به بازار سرمایه داشته باشیم و تمامی اهدافی که در اصل ۴۴ دنبال می‌کنیم باید از راه بازار سرمایه بگذرد. 

وی اظهار کرد:بازار سرمایه نیازمند خلاقیت، نوآوری و شفافیت است و امروزه در عرضه اولیه نیازمند ابزارهای جدید هستیم.

رحمتی افزود:با توجه این که مقوله مولدسازی در پیش‌است  بیش از پیش نیازمند کمک و همت تمامی افراد هستیم.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید