نگرش به نظام فکری شهید حاج قاسم سلیمانی

ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922671

شهید سلیمانی علاوه بر تبیین امنیت عملیات و کشور، شناخت سیاست های غرب و جلوگیری از اجرای پروژه دشمن در منطقه، نظریه امنیت منطقه را مطرح می کند و کشورهای دوست را برای تضمین امنیت ملی خود حساس می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی نوشت: گفتگوی ما درباره نظام اجتماعی اسلام در منظومه فکری شهید سلیمانی بود. در این سیستم از فرهنگ، علم، حکومت، سیاست، اقتصاد، قانون و قضائیه صحبت می شد. اکنون بیشتر یاد می گیریم:

ح: نظام امنیت اسلامی;
یکی از کلیدی ترین نظام های اجتماعی در نظام فکری شهید سلیمانی، نظام امنیتی است.
امنیت یعنی آرامش خاطر و از بین رفتن ترس.
نقش اساسی امنیت در جامعه به حدی است که همه ابعاد زندگی با آن مرتبط است.
شرط لازم عدالت اجتماعی و عامل اساسی رفاه و آسایش عمومی، امنیت جامعه است.
سردار دلها امنیت را سرلوحه بحث های خود قرار داده بود و سهم او در جامعه امروز و مردم جهان امنیت بود.
هیچ کالای ارزشمندی جایگزین امنیت نمی شود و حاج قاسم سلیمانی زیباترین و بزرگترین هدیه را به جامعه بشری تقدیم کرد.
شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز با موضوع امنیت به امنیت عملیاتی، امنیت ملی و امنیت منطقه ای اشاره دارد. امنیت که ما مدیون تلاش های روزمره هر یک از آنها هستیم.
وی در اواخر بهمن 1394 در سخنرانی روز دفاع خود گفت: در خیبر، بدر، پیش از والفجر و قبل از آن در ماه رمضان، عملیات بزرگی که برنامه ریزی و برنامه ریزی شده بود، نتوانستیم به هدف خود برسیم.
وی در سال 1390 به همین مناسبت گفت: در واقع باعث تعصب و توجه بیشتر در جنگ برای حفظ امنیت عملیات شده است.
وی پیروزی در عملیات والفجر 8 را مرهون توجه کلی به حفظ امنیت عملیات می داند.
شهید عزیز سلیمانی در بهمن 87 در سپاه قدس گفت: در دوره ما چهار جنگ اتفاق افتاده است: در عراق، در افغانستان، جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه. ما هدف هر چهار جنگ بودیم. از این جنگ ها پیروز می شدند، بدون تردید به ما حمله می کردند. اگر ما این مرزها را نداشتیم و این افراد وفادار و مخلص را نداشتیم، آیا آمریکا و اسرائیل تردید می کردند؟»
هدف دشمن از این جنگ ها تهدید امنیت ایران بود و دشمن در این میدان ها شکست خورد و امنیت کشور ایران ادامه داشت.
شهید سلیمانی علاوه بر تبیین امنیت عملیات و کشور، شناخت سیاست های غرب و جلوگیری از اجرای پروژه دشمن در منطقه، نظریه امنیت منطقه را مطرح می کند و کشورهای دوست را برای تضمین امنیت ملی خود حساس می کند.
شهید حاج قاسم سلیمانی با تقویت بومی سازی و استقلال در غرب آسیا و پیوند پویایی و قدرت برخی کشورها، ثبات را در غرب آسیا تقویت کرد و امنیت منطقه را افزایش داد.
وی معتقد بود که اگر مردم مسلمان منطقه در کنار هم قرار گیرند و متقابل ژئوپلیتیکی خود را شناسایی کنند و برای رفع نیازهای خود تلاش کنند، برای آنها قدرت ایجاد می شود که امنیت ایجاد می کند.
سردار سلیمانی با همان نیرویی که از حزب الله و حشد الشعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون، حشدالشعبی و دفاع ملی آمده بود، داعش و تروریست ها را در سوریه و عراق منهدم کرد و پیروزی های بزرگی در منطقه به دست آورد. که در نتیجه امنیت مردم و برخی کشورهای منطقه حفظ شد.
وی با ایجاد و تقویت جبهه مقاومت در حفظ نظام مردمی ایران اسلامی تلاش چشمگیری کرد و با افزایش قدرت ملی به مفهوم بازدارندگی جان بخشید و امنیت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست را افزایش داد.
شهید حاج قاسم سلیمانی در سال 1392 در یادواره شهید شیرازی; وی در رفسنجان امنیت و بیمه ایران را هنر بزرگ امام خمینی (ره) دانست و گفت: یکی از اشتباهاتی که برخی از روشنفکران مرتکب می شوند این است که تاثیر کلمه اسلامی را که مربوط به جمهوری اسلامی است نمی فهمند. . وجودش در قانون اساسی ما تا جایی که اثرش در حفظ ایران است… امام این کار را ماهرانه انجام داده است. او اسلام و تشیع را به حمایت از ایران تبدیل کرد.»
حضرت امام خامنه ای در 14 خرداد 1380 فرمودند: «امام می دانستند که اگر به اسلام پایبند باشیم، عزت دنیوی و سعادت مادی، قدرت سیاسی، آسایش و امنیت عمومی برای مردم پدیدار می شود، لذا «اسلامیت» آن را به معنای واقعی بیان کرد. کلمه در متن نظام اسلامی و این بنای مستحکم و برجسته.
سردار شهیدمان با بهره گیری از این هنر بزرگ امام، اسلام عزیز را پشتوانه امنیتی منطقه قرار داد و هدیه زیبایی به نام «امنیت» به جامعه بشری تقدیم کرد. تامین امنیت فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضایی، فرهنگی و دفاعی مردم.

دیدگاهتان را بنویسید