هجوم برف و باران در 18 استان کشور! / اگر یخ شکن نباشد همین جور می مانی! / هشدار سردار هادیانفر

هجوم برف و باران در 18 استان کشور!  / اگر یخ شکن نباشد همین جور می مانی!  / هشدار سردار هادیانفر

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه 18 استان کشور درگیر بارش برف و باران هستند، گفت: هم اکنون در محور هزار برف باریده و رانندگان در ورودی امامزاده هاشم (ع) مشکل دارند و مجبور به تردد هستند. یخ شکن.” از این مکان عبور کنید.

سردار سید کمال هادیان فر با حضور در خبر سیما گفت: تقریبا به نیمه تعطیلات نوروزی رسیده ایم و تا امروز حجم تردد بین شهرها و استان ها بیش از 290 میلیون است. روزانه حدود 29 میلیون تردد در استان ها و شهرستان ها داشتیم و بیش از 25 میلیون وسیله نقلیه به استان ها تردد کردند.

وی با بیان اینکه این روند ادامه دارد و در مسیر رفت و برگشت شاهد اوج تردد هستیم، درباره وضعیت تردد در محورها تصریح کرد: در محورهای شمالی کشور در استان گیلان از شهر رشت به قزوین تقریبا رفت و آمد بیشتر است. بار از رفتن بار ترافیکی در محور چالوس از جنوب به شمال افزایش می یابد و در محور هراز در دو جهت انجام می شود.

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه تقریبا 18 استان کشور درگیر بارش برف و باران هستند، تاکید کرد: بارندگی باعث ایجاد مشکل و لغزنده شدن سطح جاده ها می شود.هم اکنون در محور هزاره برف باریده و رانندگان در حال حاضر هستند. با مشکل در ورودی امامزاده هاشم (ع) باید برای عبور از این مکان از یخ شکن استفاده کنند. اما سازمان راهداری برف روبی را انجام می دهد.

هادیانفر در بخشی دیگر از سخنان خود روند تصادفات را کاهشی عنوان کرد و افزود: روند تصادفات نسبت به روزهای ابتدایی طرح نوروزی بهبود یافته است. شرایط بهتر شده است و رانندگان سازگارتر هستند. 91 درصد تردد ما مربوط به خودروهای سواری در جاده است. تصادفات ما نسبت به 8 و 9 اسفند 1401 و 1 فروردین 1402 کاهش داشته است.

وی با تشکر از رانندگان به دلیل دقت در رانندگی خاطرنشان کرد: اما همچنان در جاده های کشور و شهرستان ها نگرانی داریم. به خصوص در شهر ساکت تر تهران سرعت بیشتر شد و تصادفات بیشتر شد.

رئیس پلیس راه شهرستان فرجه در پایان به رانندگان توصیه کرد: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده های کشور از رانندگان می خواهیم با احتیاط رانندگی کنند. سرعت مطمئن، اجتناب از شتاب و سرعت در 30 کیلومتری شهرها از جمله موضوعات مورد توجه ما هستند. عدم توجه به جلو یا عدم کنترل خودرو نیز از جمله بیشترین تصادفات است. امیدواریم رانندگان به هشدارهای پلیس توجه داشته باشند تا انشاالله در روزهای آینده شاهد کاهش تصادفات باشند.

دیدگاهتان را بنویسید