هدف از فشار آوردن به جامعه فرار سرمایه گذاران و از دست دادن تجار بود

ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921435

ساکویان بابیان اینکه از منظر عادی می توان گفت این سه ماه شلوغ بود، اما این شلوغی ها در ابعاد مختلف به مردم فشار اقتصادی می آورد، مالیات نمی پردازند و باعث کسری بودجه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ‌ ‌ ‌ فردا پدرخوانده وی بیان کرد: امنیت لایه های مختلفی دارد از جمله امنیت نظامی، امنیت سیاسی، امنیت فرهنگی و امنیت اقتصادی، امنیت اقتصادی با اقتصاد امنیت متفاوت است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر فردی 10 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد، اگر امنیت اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد، آن فرد می تواند محاسبه کند که این مقدار پول را در ماه چگونه خرج کند، اما اگر امنیت اقتصادی نداشته باشد، آن فرد دیگر نمی تواند هزینه کند. قدرت برنامه ریزی دارد و امنیت اقتصادی آن فرد از بین می رود عواملی مانند تورم و تحریم بر امنیت اقتصادی تاثیر می گذارد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ در این حوزه خاطرنشان کرد: اگر اقتصادی متکی به خود باشد، تکانه های بیرونی تأثیر کمتری بر آن اقتصاد دارد، اما اگر آن اقتصاد خودسازنده و خودساز نباشد. تکانه های وابسته و بیرونی تأثیر زیادی بر او دارند.

وی افزود: در اقتصاد یک قانون کلی وجود دارد که سرمایه دار ترسو است و در جامعه وقتی انگیزه ای مانند شورش وارد جامعه می شود باعث می شود فردی که سرمایه دارد در این جامعه آشفته حضور نداشته باشد و سرمایه گذاری کند. جایی که کمترین ریسک و بیشترین سود وجود دارد.

ساکویان تصریح کرد: اگر اغتشاش در جامعه ایجاد شود و حتی اگر مزاحمت بازرگانان را متوقف نکند، تهدید به تعطیلی مغازه ها و بنگاه ها شود و فضای جامعه نسبت به نظامی و سیاسی متشنج شود، فرد به دنبال سرمایه گذاری است. به دنبال سرمایه گذاری در این جامعه نخواهد بود زیرا امکان زیان و ورشکستگی وجود دارد.

این منطقه و استاد دانشگاه گفت: آمار رسمی نداریم اما به عنوان یک قاعده کلی تلاطم باعث فرار سرمایه شده و بسیاری از سرمایه گذاران وجوه خود را از کشور خارج کرده اند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال جذب و تشویق سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاری خارجی در کشور هستیم، اما وقتی فضای کشور متشنج با فتنه انگیزی است، سرمایه گذاران خارجی تمایلی به ورود به این جامعه ندارند، اگر جامعه امنیتی باشد، اقتصادی است، سرمایه گذاران مطمئن هستند که سود زیادی به دست خواهند آورد.

ساهویان خاطرنشان کرد: در نهایت ایجاد تنش در جامعه منجر به خروج سرمایه گذاران موجود و عدم ورود سرمایه گذاران جدید می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ادامه داد: از طرفی بازاری که می فروشد و معامله می کند سود می کند و وقتی سود می کند مالیات می پردازد همانطور که دولت در 6 ماهه اول سال جاری اعلام کرده است. امسال بخش زیادی از اهداف مالیاتی به این دلیل رسید که در ایام نوروز و تابستان فروش داشتیم و مردم ملتهب نبودند و بازار سود کرد و مالیات پرداخت کرد.

وی بیان کرد: اما اگر بازار به مدت 3 ماه به دلیل اغتشاشات و تهدیدها متشنج باشد یا به هر دلیلی فروش پایین باشد، سودآوری بازار کاهش یافته یا به زیان تبدیل می شود و بنابراین اهداف مالیاتی دولت محقق نمی شود. برآورده شود و اهداف در صورت عدم تحقق مالیات، دولت کسری بودجه را از منابع دیگر تامین می کند که این امر به مردم فشار می آورد، در یک نگاه عادی می توان گفت که این سه ماه شلوغ بود، اما اگر اینها ازدحام جمعیت در ابعاد مختلف فشار اقتصادی بر مردم وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید