هدف اصلی اجرای طرح مدیریت ارزی، توجیه یارانه هاست/ دولت سیزدهم از دست برداشتن از اقدامات دولت های گذشته اطمینان حاصل می کند.


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838413

زهرا اسلامی نیا با بیان اینکه بحث حذف ارز ترجیحی مطرح نیست، گفت: هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، ترویج و توجیه یارانه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا اسلامی نیا، کارشناس اقتصادی گفت: جراحی اقتصادی دولت با دستور رهبری و با حمایت مجلس موفقیت آمیز خواهد بود. مقام معظم رهبری فرمودند: همه باید با هم همکاری کنند تا دولت موفق شود.

وی ادامه داد: مجلس با اجرای این طرح همکاری خوبی دارد و گفت: اگر دولت نیاز به کلنگ زنی بودجه داشته باشد، بودجه ترمیم می شود.


رئیس جمهور با جدیت و قاطعیت این طرح را اجرا می کند

اسلامیه افزود: رئیس جمهور با جدیت، قاطعیت و کاملاً اصولی، علمی و با نظرات نخبگان و بدون اتلاف وقت، کار خود را انجام می دهد و با جدیت و در سطح وسیع وارد عمل شده است. «نتیجه گیری های لازم قطعا انجام خواهد شد.

این کارشناس تصریح کرد: کار باید به گونه ای انجام شود که ماندگار باشد یعنی سوت مدتی نباشد و به هر حال جراحی اقتصادی سخت است زیرا همه مسائل اقتصادی را پوشش می دهد و سخت است.


اجرای این طرح کلان اقتصادی در سال اول بهره برداری نشان از صداقت و خدمت اصیل دولت سیزدهم به مردم دارد.

وی گفت: هدف اصلی طرح هدفمندی و عادلانه شدن یارانه ها است و رئیس جمهور اراده قوی برای این کار دارد و همه ابعادی که به این اقدام کمک کرده است آماده شده است.

اسلامیه ادامه داد: این طرح در سال اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم اجرا می شود تا فرصت از دست نرود و بیماری مزمن اقتصادی که از زمان طاغوت در کشور وجود دارد و بعد از انقلاب برطرف نشده است. اصلاحات کشور آرام است.» و آرام باشید و مردم دیگر با تورم و گرانی سروکار ندارند.


دولت سیزدهم خود را فدای خدمت به مردم کرد

این کارشناس با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بسیار بد اقتصادی کشور را به دست گرفته است، افزود: رئیس جمهور با 450 هزار میلیارد بدهی کشور را تحویل گرفت و ظرف 8 ماه با بازگرداندن پول های بلوکه شده، صادرات را با تقویت آنها سامان داد. ترانزیت کالا و برقراری روابط شایسته و قدرتمند با کشورهای همسایه، بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند و در عین حال با پرداخت وام های خرد و تضمین های بسیار ساده و بدون وثیقه، کشور را به آرامش اقتصادی می رساند.

وی گفت: دولتی که این کار را انجام می دهد و اجراهای دقیق، صحیح و برنامه ریزی شده دارد و در این 8 ماه فعالیت اقدامات مثبتی از جمله معاهده شانگهای، تامین مسکن فقرا، تامین 5 و نیم میلیون نفر را انجام داده است. بدون هیچ پرداختی.» قطعاً وضعیت اقتصاد را ساماندهی می کند و اوضاع را به بهترین شکل ممکن مدیریت می کند تا مردم نگران نباشند.

702f22c4 661e 4710 8af1 d3e4e9d39aa8 خبر خاکستری


جراحی اقتصادی مانند سایر جراحی ها خونریزی، درد و سختی دارد

اسلامی نیا گفت: جراحی اقتصادی خونریزی، درد، از دست دادن هوشیاری، تحمل شرایط سخت دارد اما قطعا نیاز به حمایت همه جانبه دارد و با همکاری و همراهی مردم، مسئولان و دولت بهترین نتیجه حاصل می شود.

این کارشناس گفت: مجلس و قوه قضائیه در کنار هم هستند و شرایط لازم فراهم است و در سایر استان ها نیز شرایط تحت کنترل است و روی فروشندگان و دلالان با جدیت کار می شود.


تاکنون رفاه عمومی از طریق پرداخت یارانه در کشور محقق نشده است

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا یارانه پرداخت می شود اما مهمترین هدف یارانه کمک به فقرا برای داشتن زندگی بهتر است. در کشور ما مدتی است که یارانه پرداخت می شود اما نتیجه رونق حاصل نشده است و اکنون باید به الگوی کشورهای موفق در این زمینه یارانه ها اصلاح شود.

اسلامیه افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون به بسیاری از کالاها یارانه پرداخت شده است اما شکل یارانه در دولت نهم تغییر کرده و به صورت نقدی یا 45 هزار تن به مردم پرداخت می شود و برخی نیز به همین ترتیب ادامه می یابد. پیش از این اما امروز دولت سیزدهم مسئولیت تمام اشتباهات و کوتاهی های دولت های گذشته را بر عهده گرفت و برای اصلاح همه اشتباهات دست به کار شد.


هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، توجیه یارانه ها است

این کارشناس با بیان اینکه موضوع حذف ارز ترجیحی مشکلی ندارد، گفت: هدف اصلی دولت از اجرای طرح مدیریت ارز، ترویج و توجیه یارانه ها است.

وی تصریح کرد: نحوه واریز کمک های معیشتی سه دهک پایین جمعیت 800 تن است و این واریزها به مدت دو ماه قبل از برگه الکترونیکی است و پس از تهیه کاربرگ ها، یارانه ها تغییر می کند، اما همان یارانه متعلق به مردم است. و از این فرصت استفاده خواهد کرد.


شجاعت اصلی برای جراحی اقتصادی کشور ستودنی است

اسلامی نیا افزود: زمانی که فرم کالاهای الکترونیکی صادر می شود، یارانه به بخشی از کالا تعلق می گیرد که واقعاً نیاز دارد به دست مردم برسد، زیرا تاکنون یارانه ها به صورت عمومی داده شده و رفاه افراد جامعه نیز تامین شده است. بهترین بهره را از این پروژه ببرید.

این کارشناس ادامه داد: رؤسای جمهور برای انجام این کار باید شجاعت زیادی به خرج می دادند، اما سعید رهبر این مصمم این شهامت را داشت که وارد این موضوع شود و عملاً آن را اجرا کند و به این ترتیب 4 قلم روغن، مرغ، تخم مرغ و قیمت لبنیات را به دست آورد. محصولات تغییر خواهند کرد، اما این موضوع برای مردم نگران کننده نخواهد بود و سایر کالاها گران نمی شوند.


اقشار ضعیف جامعه بیشترین بهره را از اجرای این طرح می برند

وی گفت: برای دارو و برخی کالاها مانند گذشته یارانه داده می شود به طوری که اصلاح اقتصاد کاری بسیار بزرگ، مهم، اصولی و علمی است و بر اساس تجربه لازم است و نظرات کارشناسان را به همراه دارد. همه کارشناسان و نتیجه آن قطعاً خواهد بود.» ما در رفاه مردم خواهیم دید.

e825b398 4c71 43fb 85c5 57dbb63f6929 خبر خاکستری


دولت سیزدهم به دنبال محبوبیت نیست

اسلامیه تاکید کرد: مردم باید از دولتی حمایت کنند که با تمام توان برای آرامش ملت تلاش می کند. این دولت به دنبال محبوبیت نیست، زیرا اگر هدفی جز خدمت به مردم داشت، فرصت را از دست می داد و اجرای این طرح را به سال های آخر فعالیت خود می رساند تا برای دور بعدی خود رای جمع آوری کند. در سال اول کارش سخت و حساس است، پروژه ای که شجاعت، شجاعت و قدرت می خواهد.


مردم به دولت اعتماد دارند

این کارشناس گفت: مردم باید به دولت امیدوار و اعتماد کنند چرا که هدف اصلی این طرح افزایش رفاه عمومی در جامعه و به نفع ملت است.


مخالفان این طرح، منافع آنها در خطر است

وی ادامه داد: می دانیم که این صداهای اعتراضی و به ظاهر انتقاد از درون مخرب است. به این دلیل که منافع عده ای در خطر است و با چنین کارهایی سعی در سنگ اندازی در اجرای طرح دارند تا با ایجاد رعب و وحشت مردم را علیه نظام تحریک کنند.


مردم به شدت با شایعات مخالف هستند

اسلامی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم هوشیار باشند و اخبار را فقط از منبع رسمی کشور پیگیری کنند و با شایعات مخالفت کنند و چیزی را نپذیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید