هدف مراکز خانواده مهر ایجاد محیطی امن و آرام برای کودکان است


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907825

رحیمی زاده معاون اجتماعی دادگستری استان یزد گفت: هر هفته حدود 200 ویزیت کودکان به دلیل طلاق و اختلافات خانوادگی در کانون خانواده مهر یزد در محیطی امن و آرام انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین رحیمی زاده در حاشیه بازدید قضات دادگاه خانواده از مرکز اجتماعات کودکان یزد موسوم به باغ آرزوها در گفتگو با یزدرسا اظهار داشت: در گذشته مبادله فرزندان بین زوجین طلاق گرفته یا به زودی طلاق می شد. در کلانتری ها انجام می شود که با توجه به ماهیت حساس کودکان این امر مناسب نبود، بنابراین با کمک مراقبت های اجتماعی و برخی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده، فضای مناسبی برای کودک ایجاد شد. برای بازدید.

معاون پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: مددکاران اجتماعی، مشاوران کودک و مشاوران خانواده در این مرکز حضور دارند و سعی می کنند در فضایی آرام با یکدیگر دیدار کنند و آسیب های ناشی از آن را کنترل و کاهش دهند. طلاق .

رحیمی زاده افزود: هر هفته حدود 200 مورد ملاقات کودک به دلیل طلاق و اختلافات خانوادگی در مرکز مهر خانواده یزد در محیطی امن و آرام برگزار می شود.

این افسر دادگستری با تشکر از ماموران نیروی انتظامی گفت: در گذشته به منظور کنترل تنش احتمالی بین زوجین و خانواده این جلسات در کلانتری برگزار می شد اما در حال حاضر مسئولیت برقراری نظم و جلوگیری از هرگونه تنش بر عهده آنهاست. کارکنان پلیس که در این زمینه همکاری خوبی با مرکز دارند.

وی بیان کرد: در این مرکز تلاش می شود تا فرزندان از فضای تنش بین والدین دور شده و آسیب های روحی و روانی آنها به حداقل برسد.

رحیمی زاده بر لزوم مشارکت سازمان های مردم نهاد، پژوهشگران اجتماعی و فعالان حوزه خانواده تاکید کرد و تصریح کرد: این مرکز از همکاری و همراهی مراقبت های اجتماعی برای ایجاد شرایط بهتر و حرفه ای تر استقبال می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید