هسته های “بزرگان محله های یزد” برای صلح و آشتی محلی طراحی شده اند.

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804683

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به نقش ریش سفیدان و ریش سفیدان محله در ایجاد آرامش و آشتی در محلات گفت: در این راستا هسته هایی در محله ها شکل می گیرد و مسائل محله ای تشکیل می شود. به این هسته ها نسبت داده می شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در حاشیه نشست آموزشی توجیهی اصلاح طلبان و حافظان صلح در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نقش بزرگان در ایجاد آرامش و آشتی در محلات گفت: در این راستا هسته هایی در محلات شکل می گیرد و مشکلات به وجود آمده در محلات به این هسته ها نسبت داده می شود.

رحیمی زاده توهین و تهمت را از شایع ترین جرایم در استان عنوان و خاطرنشان کرد: 75 درصد پرونده ها در این زمینه به دلیل فقدان مدرک منجر به محکومیت نمی شود.

وی افزود: آگاه سازی مردم در این زمینه و وساطت بزرگان و بزرگان قطعا می تواند برای صلح و سازش و کاهش ورودی های قوه قضائیه بسیار موثر باشد.

رحیمی زاده بیان کرد: این هسته ها در تمام عرصه های همسایگی به ویژه مسائل خانوادگی ورود می کنند و با دعوت از کشورها و استفاده از تجربه و اعتماد آنها برای صلح و سازش بین کشورها تلاش می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه کل استان با بیان اینکه دانستن حق مردم است، افزود:

وی افزود: در حوزه اصناف پیش از این مقرر شده بود در قراردادهای اصناف انفرادی یک شخص حقیقی به عنوان داور معرفی شود، لذا در صورت بروز اختلاف قبل از اینکه پرونده به دادگاه برود، موضوع در داوری مطرح می شود. ، اما چون داوری یک موضوع حقوقی است، در سطح طبقاتی هستیم.

رحیمی زاده گفت: به دنبال ورود به مباحث حقوقی، جرم شناسی و روانشناسی پرونده ها نیستیم، بلکه با ریش سفیدی و تجربه به دنبال حل مشکلات در سطح محله هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه کل استان تصریح کرد: آموزش و آموزش اصلاح طلبان و صلح رفقا به صورت مستمر و فصلی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید