هیچ بانکی حق برداشت ریالی از سرمایه مردم یزد از استان را ندارد/ بیش از هزار پروژه عمرانی در یزد در انتظار تامین اعتبار است.

ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782920

نماینده مردم یزد وشکرکار در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک های دولتی و خصوصی مجاز به برداشت ریالی از سرمایه مردم یزد از استان نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در سال های اخیر بسیاری از بانک های استان سرمایه مردم یزد را از استان خارج کرده اند، گفت: کوش یزدی است و قطعا همه شهروندان یزدی دوست دارند از این ودیعه استفاده کنند تا در مرحله اول در استان خودشان هزینه شود.

وی ادامه داد: در صورتی که نیاز استان به این وجوه چشمگیر باشد بانک ها چه حقی دارند که این وجوه را از استان خارج کنند؟

یوکاربا با اشاره به اینکه بیش از هزار واحد صنعتی با پیشرفت 40 تا 90 درصدی در استان وجود دارد اما به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی هنوز امکان تکمیل آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: بانک ها باید از صنعت و صنعت استان حمایت کنند. زنجیره ارزش در روستا

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه موضوع خروج سرمایه از استان فقط برای بانک ها نیست بلکه شرکت های صنعتی نیز باید حساب خود را به استان منتقل کنند، خاطرنشان کرد: وقتی حساب یک شرکت در استان باشد پشتوانه محکمی هم برای استان و هم برای استان است. با مالیات می تواند به استان کمک کند.

جوکر در پایان با بیان اینکه قطعا با بانک های متخلف برخورد قانونی خواهد شد، گفت: تذکرات لازم از طریق مجاری قانونی به بانک های متخلف داده شده و باید تخلف خود را اصلاح کنند.

گفتنی است بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها باید حداقل 50 درصد منابع خود را در داخل استان خود هزینه کنند، اما این در شرایطی است که بر اساس آخرین گزارش وزارت اقتصاد و دارایی یزد، بانک های خصوصی تنها 32 درصد از منابع خود را به صورت تسهیلات در داخل استان هزینه کرده اند و مابقی از استان یزد حذف شده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید