واشنگتن به دنبال خرید زمان است/ آمریکایی ها همچنان در حال ارسال پیام های توافق هستند


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905321

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در وین تاکید کرد: عملکرد واشنگتن نشان می دهد که به دنبال فرصتی برای خرید زمان بیشتر برای خود هستند.

محمد مرندی مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در وین در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص مذاکرات برجام با تاکید بر اینکه مشکل از آمریکاست، تصریح کرد: اتحادیه اروپا پس از ماه ها مذاکره در وین، متنی را در آخرین روز این مذاکرات به خواسته های ایران داد.

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در وین با اشاره به اینکه ایران خواهان اصلاحات محدود در این مذاکرات است، گفت: در همین راستا آقای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواسته های ایران را منطقی دانست تا اینکه در آن زمان همه فکر می کردند که این توافق اجتناب ناپذیر است، اما آمریکا دیر واکنش نشان داد و به اظهارات «جوزف بورل» توجهی نکرد.

وی افزود: عملکرد واشنگتن نشان داد که آنها به دنبال فرصتی برای خرید زمان بیشتر برای خود هستند که به نظر می رسد دغدغه اصلی در انتخابات نوامبر آمریکا باشد.

توقف از آمریکاست

این کارشناس مسائل سیاسی، تعلیق را از سوی آمریکا دانست و گفت: طبق گفته های «جوزف بورل» خواسته های ایران منطقی است و «جوزف بورل» بسیار به آمریکا نزدیک است، بنابراین تعلیق از سوی واشنگتن صورت گرفته است.

محمد مرندی ادامه داد: اکنون منتظر انتخابات آمریکا هستیم تا ببینیم آیا اراده ای برای توافق در واشنگتن وجود دارد یا خیر.

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در وین در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی ها همچنان در حال ارسال پیام هستند، به تبلیغات و مشغله کاری خود برای بن بست مذاکرات زیاد توجه نکنند، گفت: آنها همچنان در حال ارسال پیام هستند و در صورت پذیرش خواسته های منطقی ایران که توسط جوزف بورل تایید شد، توافق حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید