ورود شرکت های دانش بنیان به این صنعت عامل ارزآوری کشور خواهد بود


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841682

ملفوسی از طراحان و صادرکنندگان فرش برجسته کشور گفت: با تشویق شرکت های دانش بنیان برای ورود به این صنعت، امکان ارزآوری کلان کشور در ازای این صنعت فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسار میلفوسی یکی از طراحان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش برجسته در کشور است. وی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: صنعت فرش منبت در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. مسئولان برای تشویق شرکت های دانش بنیان به ورود به این صنعت، می توانند این صنعت و همچنین صادرات گسترده آن را بیش از پیش توسعه دهند.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در تامین ارز مشکل دارد، توسعه این صنعت می تواند عاملی برای توسعه پولی و اقتصادی کشور و تنوع بخشی به سبد کالای صادراتی کشور باشد.

هنرمند برجسته فرش با انتقاد از عدم ایجاد بستر فروش مناسب برای فروش به مشتریان خارجی توسط کارکنان، خاطرنشان کرد: صرافی برای مشتریان خارجی که قصد خرید در داخل کشور را دارند و بی پولی عاملی برای عدم امکان فروش این نوع فرش شده است. که طرفداران زیادی هم دارد، کار خوبی برای گردشگران انجام داد.

ملفوزی یکی از اقداماتی که باعث توسعه این صنعت می شود، برگزاری نمایشگاه های جمعی برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح های مورد استفاده در تولید فرش های برجسته منحصر به فرد است و معمولاً از هر نمونه تنها یک اثر تولید می شود، بنابراین این صنعت دارای آثار فراوانی است. برای اشتغال و تنوع زیاد که اگر شرایطی فراهم شود که افراد شاغل در این صنعت بتوانند آثار خود را در یک نمایشگاه انبوه به نمایش بگذارند، قطعا در ترغیب سایر افراد به حضور در این صنعت موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: این گونه اقدامات در ترغیب دیگران به حضور در این صنعت بسیار موثر خواهد بود.

مالفوزی تلاش، پشتکار و برندسازی محصولات را دو عامل مهم در توسعه این صنعت برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر فرش های منبت به کشورهایی مانند آلمان، کانادا، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود، اما قطعا در صورت تامین آنها. پلتفرمی از هنرمندان محلی در کشورهای دیگر. کشورهای دیگر نیز از این تولیدات استقبال خواهند کرد.

سازنده و طراح فرش برجسته همچنین با اشاره به اینکه این صنعت جذابیت های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از جذابیت های این صنعت این است که فرشی که زیر پای همه در این صنعت است به دیوارها منتقل شده و به داستان های پشت سر تبدیل شده است. هر طرحی که برای یک هنرمند بسیار جذاب است زیرا باید طرح های معناداری خلق کند.

حس زیبایی شناسی که هنر در انسان ایجاد می کند انرژی و روحیه فوق العاده ای در انسان ایجاد می کند و وقتی روح هم سالم باشد سالم می ماند و چنین فردی قطعا مخالف ایستادن است و مطمئن باشید زندگی به چنین فردی پیوسته در حال حرکت، پویا و رو به جلو خواهد بود که طبیعتاً به صلاح کشور و توسعه کشور می انجامد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید