وضعیت شعر و ادبیات فارسی نگران کننده است


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898037

مرضیه قاسمی گفت: در سال های اخیر وضعیت شعر و ادبیات فارسی بسیار نگران کننده شده است به گونه ای که رغبت مردم برای استفاده از این آثار بسیار کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه قاسمی شاعر و غزلسرای البرزی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: در سال های اخیر وضعیت شعر و ادبیات فارسی بسیار نگران کننده شده است چرا که رغبت مردم به استفاده از این آثار بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر به مطالعه کتاب و شعرهای مختلف فکر می کنند.

قاسمی افزود: در برهه ای از تاریخ کتاب های شعر شاعران بزرگی چون حافظ، فردوسی و مولوی جایگاه ویژه ای داشت و توسط مردم خوانده می شد اما امروز خانه ها خالی از کتاب های ادبی است.

این شاعر توضیح می دهد: نویسنده باید وقت آزاد داشته باشد تا فقط به نوشتن اشعار و ترانه های خود فکر کند، اما این اوقات فراغت در کشور برای نوشتن وجود ندارد و شاعران و ترانه سراها بیشتر برای دل خود می نویسند.

وی بیان کرد: در استان البرز انجمن های ادبی زیادی وجود دارد، اما بیشتر ارتباط آنها با جامعه ادبی است و گروه خاکستری کمتر به این انجمن ها مراجعه می کنند.

قاسمی افزود: نویسندگی در ایران شغل نیست و شاعران و نویسندگان هرگز به این هنر به عنوان شغل نگاه نمی کنند، اما در کشورهای پیشرفته دنیا این هنر به عنوان صنعت شناخته می شود و درآمدزایی دارد.

این شاعر در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی هیچ اقدامی برای ارتقای جایگاه شعر و شاعری انجام نداده است و نویسندگان و شاعران تنها به دلیل علاقه خود شعر می گویند و می سرایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید