وظیفه امروز ما تقویت دستاوردهای انقلاب است، در حکومت انقلابی باید از همه امکانات استفاده کرد


ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807909

استاندار تهران با بیان اینکه وظیفه امروز ما دفاع و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در حکمرانی باید یاد بگیریم که از همه توان خود استفاده کنیم. آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این است که حاج قاسم بر اصول انقلاب پافشاری می کند و ما باید این راه را طی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری استاندار تهران در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و همچنین ششمین سالگرد شهادت شهید مهدی ثامنی راد در مسجد مهدیه کارخانه قند ورامین گفت: شهید مهدی ثامنی راد از مردم مومن و متدین بود. این منطقه و شاید هم تصورش را می کردم، نتوانستم یک روز به یاد این شهید عزیز صحبت کنم.

وی با بیان اینکه شهادت معنایی بسیار والا و متعالی دارد، گفت: از درهای فراوان بهشت، دری به نام باب المجاهدین است که برای ورود شهداست و شهید می تواند نه تنها خود و خانواده اش را شفاعت کند. اما او همچنین توصیه می کند که باید یاد بگیریم در تمام مراحل زندگی با شهدا نجوا کنیم و با شهدا صحبت کنیم و برای پیچیده ترین مسائل دنیوی و غیر دنیوی از روح بلند و پاک شهدا کمک بگیریم که این سنت پیامبر خدا نیز بوده است. .

استاندار تهران افزود: حضرت زهرا نیز به مزار شهدا رفتند و با شهدا گفتگو کردند و اولین تسبیح حضرت زهرا را از خاک شهدا ساختند.

منصوری با اعلام اینکه شهدا فاتحان دنیا هستند، گفت: دنیا مسابقه کاملی است و انسان به طور غریزی علاقه مند به پیروزی در این مسابقه است.

وی افزود: شهدا در راه خدا انفاق کردند و این اجر بزرگ شهادت است و در این مقوله جایگاه بسیار ارزشمندی پیدا کردند. آنها انسانهای آزاده ای هستند، یعنی افرادی که رشد جسمانی، مادی و دنیوی دارند، اما رشد معنوی و فراتر از آن ندارند و یا حداقل از آن استفاده می کنند، دسته سوم به اصلاح قرآن غبطه می خورند و حسرت اهل دنیا را دارند. آنها راهی به سوی کمال هستند، اما رشد آنها رشد طبیعی است.

این مسئول گفت: گروه چهارم که شهدای این گروه هستند، افراد سابقی هستند که به گفته امام راحل یک شبه راه صد سالگی را طی کردند و در کنار علما ایستادند.

منصوری خاطرنشان کرد: مقام شهید و شهادت و متن قرآن در مورد آیات و داستان بسیار صحبت می کند که اولین آنها مقام حیات جاودانه است یعنی شهدا زندگی جاودانه می یابند و روزی با خدا می خورند. که این امرار معاش مربوط است.

وی بیان کرد: شهید موکل واقعی خداوند است و خداوند شخصا شهدا را می خرد، دو دسته بسیار مهم که عبور از آنها بسیار سخت است، یکی جان و دیگری مال و هرکسی نمی تواند به راحتی از این دو مقوله بگذرد و فدای خود شود. زندگی در راه خدا آرام آرام

استاندار تهران گفت: در انقلاب اسلامی سه نوع و سه شهادت می توانیم بگیریم. اصولاً درس شهادت حفظ انقلاب از برخی از این آسیب ها است، شهادت که ممکن است بدنه انقلاب را شامل شود، شاید راحت ترین دفاع زمان باشد و می توان گفت به زور از آن گذشتیم.

منصوری افزود: امروز به برکت حضور جوانان فداکار انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح مقتدر و مقام معظم رهبری می توان گفت که با قدرت بر این مشکل فائق آمده ایم اما در دو گام بعدی باید بسیار تلاش کنیم. مواظب باشید این انقلاب خدای ناکرده توسط دشمن تضعیف و تضعیف می شود، یعنی رسانه های دشمن آنقدر شبانه روز کار می کنند که کاری از دست ما برنمی آید و شهادت اهداف انقلاب می تواند اتفاق بیفتد. دست خادم و امثال آن. بگذارید مدیر نابینا اتفاق بیفتد و ما باید با شدت و تازگی از آن مراقبت کنیم.

منصوری افزود: یکی از ابزارهایی که باعث تداوم و قدرت انقلاب می شود و مانع از شهادت ناموس و هدف انقلاب می شود جهاد است و یکی از آن درس ها درس مدیریت است که شهدایی چون حاج قاسم و دوستداران آن را بیاموزند. “

وی با بیان اینکه بسیاری از ما اصول انقلاب را دوست داریم اما در جاهایی دل و دل ضعیف هستیم، گفت: گاهی در دل شکسته دنیا ضعیف هستیم و برخی ناجوانمردانه دستاوردهای انقلاب را سلاخی می کنند. مصداق یک نهضت واقعی ایمانی است، اما امروز در حکومت جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری به یک حرکت واقعی نیاز داریم، نهضت نباید کور و صرفا اداری باشد، اگر در این راه حرکت کنیم می مانیم و نمی توانیم حل کنیم. چالش ها و مسائل.

استاندار تهران گفت: حرکت یک شهید به عنوان شهید ثامنی راد مانند شعار ما می توانیم است، شهید ثامنی راد همجنس ما بود، اینها افرادی بودند که از اندک بودن خود نترسیدند و کارهای بزرگی کردند. با تجهیزات و پشتیبانی اندک احساس کردند خدا پشت سر ماست، اگر بخواهیم با توجه به داشته ها و توانایی هایمان جلو برویم مطمئناً نمی توانیم موفق شویم، اما با توکل به خدا و توانایی می توان خیلی چیزها را جلو برد. .

منصوری گفت: شهدا از همه دلبستگی ها و تعلقات و حرکتی که نشان از مقام شهید دارد جدا شدند و ما مسئولان باید در حکومت اینگونه حرکت کنیم، از تمام داشته ها و ارتباطات عبور کنیم و خدمت کنیم. «برای مردم قدم بردارید.

وی خاطرنشان کرد: مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی مسیر سختی است و در کوتاه مدت به نتیجه نخواهیم رسید، در این مسیر گریزها و فراز و نشیب هایی وجود دارد که ممکن است عده ای برگردند و مقام معظم رهبری فرمودند ما هستیم. رو به جلو و موفق با هم خواهیم بود و باید با برنامه به سمت هدف انقلاب حرکت کنیم.

وزیر تصریح کرد: شهید مصداق و معیار حق و باطل است و ما با شهدا راه را می شناسیم. اصولاً خون شهد و وجود پاک شهدا ابزاری برای تبیین جهاد و دستاوردهای انقلاب در دست ماست و حرکت آنها حرکتی مبتنی بر اخلاق و حقیقت از مردم است.

منصوری افزود: همه اینها برای ما درس حکومت داری است، در حکومت داری باید یاد بگیریم از همه فرصت ها استفاده کنیم، آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این است که حاج قاسم بر اصول انقلاب پافشاری می کند و ما باید این راه را طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند تا ما در آرامش و امنیت بمانیم و اگر امروز در چنین فضایی هستیم به برکت شهدا می توانیم دستاوردهای انقلاب را در آرامش و امنیت بخوانیم و بگوییم.

استاندار تهران گفت: وقتی نقاط مختلف کشور را با قبل از انقلاب مقایسه می کنیم، پیشرفت ها و اقدامات زیادی صورت گرفته و این امر بدیهی است و هیچکس نمی تواند منکر آن شود.

منصوری گفت: امروز عادلانه در حوزه فناوری حرکت می کنیم و در سیاست خارجی سیاست کاملا مستقل و قدرتمندی داریم و همه ابرقدرت ها در یک طرف و جمهوری اسلامی در طرف دیگر نشسته اند و با دولت مذاکره می کنند و منافع مردم را تامین می کنند. ملت و ارتش و علم ایشان ما جزو بهترین های دنیا هستیم و همین موضوع باعث ایجاد امنیت در ایران عزیز ما شده است.

وی یادآور شد: شما در اطراف مرزهای کشور ناامنی می بینید اما به برکت انقلاب اسلامی، امام و شهدا در آرامش و آسایش هستیم. وظیفه امروز ما مراقبت، پاسداری و تقویت این دستاوردها است که کشور تاوان این دستاوردها را خواهد داد. آنها واقعا نگران تحریم ها بودند.

استاندار تهران در پایان گفت: امام راشل فرمند شهید بهشتی یک ملت بود، نزدیک به 17 هزار شهید قاتل تقدیم انقلاب اسلامی شده است که هر کدام سرمایه ای بی بدیل برای خود بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید