ولایت پذیری شرط اصلی تحقق توحید است / لزوم هوشیاری در برابر شرور دشمن


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854868

آیت الله عبادی در تشریح جایگاه ولایت و امام در دین گفت: باید مراقب باشیم که به نام اسلام، وحدت و انقلاب اقدامات و موقعیت سیاسی و اجتماعی خود مورد سوء استفاده دشمنان خدا قرار نگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هوارستان، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه برای اینکه هر انسانی بتواند بر روی نقشه راهی که داده و ترسیم کرده است، سرمایه عمر خود را افزایش دهد، باید برای حرکت به سمت و سویی اقدام کند. رستگاری، فرمود: توحید یعنی باید به دینی عمل کرد که معیار آن پول و شهرت و بدعت است، نمی توان متحد شد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: نشانه مردی که در راه توحید و راه تقوا و عبادت حرکت می کند این است که از هر جا که خداوند حرام کرده است وارد نشود و به آنچه می کند و نمی کند از آن جا عمل کند. خدا دین

وی افزود: از نظر اجتماعی هم همین است و فقط مسائل فردی را شامل نمی شود، بلکه مسائل اجتماعی باید بر اساس نقشه راه توحید و عبادت باشد.

آیت الله عبادی گفت: رشد و اعتلای جامعه زمانی حاصل می شود که امور بر این اساس تنظیم شود.

وی افزود: مسائل سیاسی، نظامی و حکومتی نیز باید در این راستا باشد و مهم ترین مسئله دولت مربی جامعه است و وقتی می توان یک جامعه دینی تربیت کرد باید حکومت دینی باشد. “

امام جمعه بیرجند یادآور شد: توحید عملی زمانی صورت می گیرد که از رهبری که از جانب خداست پیروی کند و اگر شناخت کافی از آن نداشته باشد، مرگ و زندگی در مسیر جاهلیت است.

وی افزود: ما در دورانی هستیم که مکتب امام در این شرایط آخرالزمانی در مسیر درستی قرار دارد و باید به آنچه حاکم الهی اعلام می کند عمل کنیم.

آیت الله عبادی گفت: طبق جریانات آخرالزمانی کشور کشتی نیز مانند حضرت نوح می خواهد در قدیم ولایت در دریای خطرناک زنده بماند و این مبتنی بر تقوا است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث سلسله الذهب به تبیین جایگاه ولایت و امامت پرداخت و تصریح کرد: بر اساس حدیث سلسله الذهب، ایمان و پذیرش ولایت شرط اصلی تحقق توحید است.

به گفته وی، در روایات اسلامی، تحقق عینی توحید در جامعه بر لزوم شناخت امام و حجت الهی در هر عصری تاکید شده است و جهل امام در هیچ زمانی مساوی با مرگ در کفر و شرک نیست.

وی تاکید کرد: انسان باید به دنبال نجات باشد و انسان مسئول این رشد است، نقشه راه رفتن به سوی رستگاری بارها از سوی پیامبر اسلام(ص) بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند نیازی به عبد بودن انسان ندارد و خداوند آسمان ها و زمین را که انسان به آن نیاز دارد آفرید، خداوند این سخت افزار را برای خدمت به انسان و نرم افزار که همان دین و عبادت خداست آفرید. بر اساس نیازهای انسان بود نه نیاز به خدا. زیرا خداوند غنای ذات است.

وی گفت: حقیقت توحید اوج کمال انسان است و برخی در امور دینی دخالت می کنند که فاقد صلاحیت است و از خدمت استکبار ربوده می شود، لذا امثال ابوسفیان را نمی توان متحد کرد زیرا توحید نشانه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نشانه این که انسان واقعاً در مسیر توحید و راه اخلاص است این است که در هر آنچه خدا حرام کرده وارد نشود، نه اینکه غریبی را عبادت کند و در مسیر باشد. از توحید

وی افزود: باید مواظب باشیم به نام اسلام، وحدت و انقلاب اقدامات و موقعیت سیاسی و اجتماعی خود مورد سوء استفاده دشمنان خدا قرار نگیریم که جایگاه مومنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید