پیاده روی اربعین بازتابی از فرهنگ و تاریخ شیعه است


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896195

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه مراسم اربعین خاری در چشم مستکبران است، گفت: این اجتماع عظیم می تواند زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد. ما معتقدیم وقتی دنیا آماده شد به ظهور امام زمان (عج) نزدیک می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 18 شهریور ماه که در مسجد مقدس قم برگزار شد، در خطبه اول با اشاره به آیه 52 سوره توبه. ، گفت: خداوند می فرماید منافقانی که منتظر شکست شما هستند. گفتند آیا در جنگ تبوک جز این دو خیر (بهشت یا پیروزی) برای ما انتظاری داری؟ یا دشمنان اسلام را در هم می کوبیم و با غنائم برمی گردیم و یا در راه اسلام شهید می شویم و نعمت بزرگی نصیبمان می شود.

وی با اعلام اینکه هر که در راه خدا حرکت کند شکست ناپذیر است، گفت: رزمندگان ما نیز محبت این دو را در جبهه های جنگ با جان و دل احساس کردند.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام از هیچکس و هیچ چیز جز از خدا نمی ترسند و لشکر و ارتشی که این رزمندگان تشکیل می دهند شکست ناپذیر است، ادامه داد: خداوند در آیه 52 سوره تبوک واقعه ای را در دوران جنگ تحمیل کرد. زمان به پیامبر خدا (ص) نمی دهد، اما برای تاریخ اسلام عبرت و پیامی برای همیشه وجود دارد.

وی با اشاره به 17 شهریور گفت: امام خمینی (ره) این روز را ایام الله می دانستند. زیرا نشان دهنده شجاعت، مقاومت، مقابله ملت با جنایتکاران و ظالمان است و به تعبیر آنها ایام یوم الله انسان ساز است.

خادم حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مراسم اربعین خاری در چشم مستکبرین است، خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم می تواند زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد. ص). ما معتقدیم وقتی دنیا آماده شد به ظهور امام زمان (عج) نزدیک می شویم.

وی با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین جلوه ای از فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می دهد اما استفاده از این ظرفیت بزرگ نیازمند برنامه ریزی است و مسئولان باید از این امر بهره ببرند. از موقعیت و ظرفیت استفاده کرده و مردم نیز مسئولین، خیرین و شرکت کنندگان در راهپیمایی ها را برای رسیدن به این مهم یاری کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه بر اساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دعوت به معروف و امر به معروف و نهی از منکر یک واجب همگانی و متقابل است، گفت: حضرت محمد (ص) می فرمایند وقتی امت من امر به معروف می کند و نهی از منکر می کند نهی از منکر را به حال خود رها کردند، باید منتظر حوادث ناگوار مختلف باشند.

وی افزود: اربعین ها می گویند در دفاع از حریم قرآن و عترت و اطاعت از حافظ زمان هرگز اجازه نخواهیم داد دشمنان قرآن و عترت با مال و جان خود عاشورا را تکرار کنند.

آیت الله ساعدی همچنین گفت: همه دستگاه ها و مردم ملزم به انجام این فریضه الهی هستند و نباید از آن کوتاهی کنند وگرنه عذاب الهی نازل می شود و زنجیره فساد و فقر و تهیدستی گسترده می شود.

وی خطاب به دولت تصریح کرد: ما واقفیم که دولت سیزدهم دولتی مردمی، ولایت مدار و پرتلاش است اما بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی انتظار داریم که صادر کنند. هشدار جدی به وزیر ورزش و جوانان برای جلوگیری از تکرار ناهنجاری های اخلاقی که در تشویق بازی های فوتبال مردان توسط بانوان دیده می شود به عنوان یک نفی آشکار.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه خواست خداوند بر خواسته های ورزش و نهادهای بین المللی مقدم است، خاطرنشان کرد: شما تجربه کرده اید و از امام و رهبری آموخته اید که کار برای خدا شکست نیست.

وی بیان کرد: با توکل به خدا خواسته های مراجع، حوزه های علمیه و متدینین را برآورده کنید و با حضور بانوان جلوی ابتذال اخلاقی در ورزشگاه ها را بگیرید و یقیناً دولت از اجرای این دستور الهی بهره مند خواهد شد و مردم ما مطالبه می کنند. حکومت مذهبی و مردمی خود را ایجاد کنید شادی را قانونی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید