پیامدهای خشکسالی در سال های آینده بر محیط زیست تأثیر می گذارد


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884148

موسوی گفت: پیامدهای خشکسالی در محیط زیست تنها در سال جاری پایان نمی یابد و آثار منفی آن در سال های آینده خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به خشکسالی های پی در پی و تاثیر آن بر محیط زیست گفت: اثرات خشکسالی فراتر از مشکلات تولیدمثلی است. نه تنها امسال به پایان می رسد، بلکه اثرات منفی آن در سال های آینده خواهد بود.

وی افزود: خشک شدن درختچه ها، بوته ها و درختان که توسعه آن سال ها به طول انجامید و سال ها شرایط مساعد و پرباران نیاز بود تا دوباره به حالت پایدار برسد، از پیامدهای خشکسالی های اخیر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافک گفت: کاهش تولید علوفه که منبع تامین و حیات در تمامی اکوسیستم های موجودات زنده و محیط زیست آنها محسوب می شود از دیگر پیامدهای پدیده خشکسالی است.

موسوی تاکید کرد: بسیاری از گونه های جانوری که تحرک کمی دارند مانند خزندگان، دوزیستان و ماهی ها و همچنین پرندگان خشکی که قدرت پرواز کمی دارند مانند کبک، تیمو و مانند آن در چنین شرایطی بسیار آسیب پذیر هستند.

وی بیان کرد: اگرچه در نگاه اول این گونه های جانوری بی فایده به نظر می رسند، اما شکی نیست که تمامی موجودات روی کره زمین تحت تاثیر یکدیگر بوده و زندگی آنها به یکدیگر متصل است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق افزود: بنابراین انقراض یک گونه و یا کاهش جمعیت یک گونه در جهت گیری و بقای گونه های دیگر تأثیر می گذارد و این در حالی است که این گونه های جانوری غذای طعمه های کوچک و در نهایت بزرگ – تغذیه را فراهم می کنند. گونه های جانوری و گونه های حیوانی شاخص.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید