پیش بینی بارش باران و برف برای 5 روز در کشور

پیش بینی بارش باران و برف برای 5 روز در کشور

سازمان هواشناسی با استناد به تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها، هشدار زرد را برای استان‌های ساحلی کشور صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و آتی سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، لرستان، شمال خوزستان، گیلان و غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. ، گاهی رعد و برق و باد دیده می شود

این شرایط فردا پنجشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. در روز پنجشنبه نیز در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر و مناطق شمال غرب و روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق کشور و ارتفاعات و دامنه های البرز بارش باران پیش بینی می شود. در طول این 5 روز بارش در مناطق مرتفع و مناطق سردسیر به صورت برف است. امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان تجمع نسبی آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

شرح سیستم اول: وزش باد با افزایش ارتفاع موج

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر و تا 2.5 متر در سواحل غربی دریای خزر همراه با بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای.

حوزه بهره برداری: دریای خزر، مناطق ساحلی و ساحلی گیلان، مازندران، گلستان.

اثر ریسک: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، امکان ایجاد اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفر دریایی توسط شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی ها در بنادر و افزایش احتیاط در هنگام ماهیگیری به ویژه در دریاهای آزاد.

شرح سیستم دوم: وزش باد با افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه 1301/09/11

مهلت : شنبه 1301/09/12

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1.5 به 2 متر و در مناطق دریایی تا 2.5 متر.

منطقه تاثیر: خلیج فارس، مناطق ساحلی و سواحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، امکان اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی.

توصیه: محدودیت فعالیت های دریایی از جمله سفرهای دریایی با کشتی های سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی ها از بنادر و پرهیز از ماهیگیری به ویژه در دریاهای آزاد.

دیدگاهتان را بنویسید