چرا مدیریت شهری تبریز عقب مانده است؟


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819682

انتقاد از وضعیت شهر تبریز و مدیریت شهری به اوج خود رسیده است اما چرا تبریز دیگر شهر اول نیست؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه اجتماعی آنای : گلایه ها از شهرداری تبریز موضوع جدیدی نیست، اما این آیدی، شکایت تبریزی ها به اوج خود رسیده است. در حالی که تبریز روزهای عید را بدون شهردار سپری کرد و شهر روز خوبی برای عید نوروز نداشت، سفر تبریز به شهرهای دیگر دلشان را خوب کرد.

از وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر تا روشنایی و آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران، چکشی بر سر مردم فرود آمد و در ایام نوروز مقایسه تبریز با دیگر شهرها به اوج خود رسید، اما چه شد که تبریز شد. شهری از کوئه اول از نظر حکمرانی شهری حتی معادل برخی شهرها نیست؟


شرکت کاریابی یا شهرداری تبریز؟!

در هر سازمانی دو جزء مهم برای تحول و کار خوب وجود دارد: بودجه و مدیریت. یعنی بهترین مدیران هم توانایی کار و تغییر بدون بودجه را ندارند مشکلی که سال ها گریبان شهرداری تبریز را گرفته است.

با تبدیل شدن شهرداری تبریز به محل کار و استفاده مکرر از پست این افراد، برق برای کار در این مجموعه وجود نداشت. شهرداری تبریز با 15 هزار کارمند چندین برابر شهرداری هایی مانند اصفهان پرسنل دارد و ماهیت اصلی درآمدهای شهرداری صرف حقوق پرسنل می شود و رسیدگی به شهر جزو آخرین اولویت هاست.


20 سال حکمرانی بد در مدیریت شهری

علاوه بر مشکلات مالی، شهر تبریز با چندین دهه سوءمدیریت روبه‌رو است و می‌توان گفت در دو دهه اخیر جز در دوره‌های کوتاه، مدیران ارشد و میانی شهر توجهی به توسعه و تامین زیرساخت‌های شهری نداشته‌اند. .

اختلافات حاکمیتی بین جناح ها و گروه ها در سال های مختلف، تبریز را در مقایسه با سایر کلانشهرها با عقب ماندگی اساسی مواجه کرده است. در شهرهای دیگر اما دیده ایم که همه دعواها را به نفع شهرشان کنار گذاشته و برای منافع شهر تلاش می کنند.

معضلی که در مدیریت شهری تبریز روتین بوده و از چشم شهروندان دور نمانده است، از حوصله متن خارج می شود. اگرچه حاشیه ها انرژی و زمان زیادی را از مدیران و مشاوره های ما می گیرد، اما مشکلات اصلی نادیده گرفته می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید