چرا همه حامیان ایرانی باید در اصلاحات اقتصادی پیش رو از دولت اصلی حمایت کنند؟


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838877

زمان دیگری را برای تسویه حساب های سیاسی انتخاب کنید.

جراحی بزرگ اقتصادی انتخاب دولت سیزدهم نیست، روش اجتناب ناپذیر حکومت داری است و موضوعی است که اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددانان بر آن تاکید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخت ترین شرایط ممکن ریاست جمهوری را برعهده گرفت و در همان ابتدای کار با مشکلات عدیده ای که از دولت قبل به جا مانده بود، مواجه شد.

در چنین شرایطی دولت تصمیم به انجام یک عملیات بزرگ اقتصادی گرفت که به تصمیمی اجتناب ناپذیر برای دولت تبدیل شد و این موضوعی است که اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددانان بر آن تاکید دارند اما به پیامدهای وخیم آن اذعان دارند. آنها می گویند دولت روزهای سختی را می گذراند.


اکثر اقتصاددانان با لزوم حذف ارز ترجیحی موافق هستند

سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بسیاری از کارشناسان و موافقان با حذف ارز ترجیحی موافق هستند اما نباید بدون برنامه و دلیل حذف شود.التهاب بازار. “

وی گفت: شکی نیست که ارز ترجیحی مفسده است و باید از بین برود و این مشکلی است که کارشناسان اقتصادی نیز به آن اذعان دارند.


4523a27c 9d09 416a 888f f22437417790 خبر خاکستری


زمانی که بنیانگذاران وضع موجود طلبکار شوند

در چنین شرایطی عده ای از اعضا و همکاران دولت روحانی و به عبارتی بنیانگذاران شرایط کنونی فرصت حمله به دولت را دیدند و تصمیم گرفتند با تخریب کامل دولت و مردم از انتخابات سال گذشته انتقام بگیرند. رئیس جمهور منتخب در واقع این افراد تصمیم گرفته اند پروژه های سیاسی خود را در قالب مطالبات اقتصادی به نمایندگی از مردم و اقشار کم درآمد جامعه انجام دهند.

رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرس گفت: هرکسی که درگیر کشور است و مشکلات مردم برایشان مهم است باید دولت را در مسیر پیش رو کمک کند و این ربطی به جناح بندی های سیاسی ندارد. اینکه در شرایطی که دولت سیزدهم در حال انجام یک عملیات بزرگ اقتصادی است تصمیم به تسویه حساب سیاسی و به عبارتی انتقام از مردم در انتخابات سال گذشته گرفته است، نشان می دهد که منافع ملی به آنها ربطی ندارد.

وی افزود: تاسف بارتر اینکه امروز عده ای ناجوانمردانه به دولت سیزدهم حمله می کنند و به دنبال سنگ اندازی به اقدامات اصلاحی دولت هستند که ریشه در شرایط کنونی و به عبارتی شرایط سخت امروز کشور است. نتیجه اقدامات آنهاست.”


زمانی که اصلاح طلبان نیز نیاز کشور به جراحی اقتصادی را تشخیص دهند

اما اقدامات آیت الله رئیسی آنقدر در راستای منافع ملی و نیاز آشکار کشور است که علیرغم هجمه های گسترده دولت قبل، برخی از حامیان همین دولت پذیرفته اند که این اقدامی اجتناب ناپذیر در راستای منافع ملی است و باید از اقدام دولت حمایت کنند. بر همین اساس برخی اصلاح طلبان نیز معتقدند که همه باید دولت را در این مسیر یاری کنند.

سعید لیلاز استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح طلبان واقعی نباید برای حذف ارز 4200 به دولت حمله کنند، این کار بزرگی است و باید به دولت اصلی کمک کرد.

وی معتقد است: اگر بخواهیم سیاست پولی 4200 را ادامه دهیم برای امسال 20 میلیارد دلار 4200 تنی نیاز داریم که نداریم. پس حالا که آقای رئیسی آمده و برای اصلاح این روند پیشقدم شده است، ما باید به او کمک کنیم.

این کارشناس اقتصادی اصلاح طلب همچنین در گفت وگویی گفت: اگر بیماری ارز 4200 را در دولت آقای رئیسی درمان نکنیم منجر به قطع عضو می شود. آنچه باعث می شود از آقای رئیسی حمایت کنیم، ماموریت های سخت و دردناک خود را دارد.

وی افزود: دولت را در کار تبلیغاتی و سیاسی کمک کنیم. بزرگترین برنده 4200 دلار مستاجران و دلالان هستند و آمار نشان می دهد که 70 درصد از مزایای 4200 دلاری به جیب عده معدودی می رود. حدود 15 میلیون همسایه ایران در 300 کیلومتری مرز یارانه ای ایران زندگی می کنند.


b642ad7b 0cab 4624 a86a 9b6ecacde500 خبر خاکستری

علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از چهره های جنجالی حامی دولت روحانی، اقدام دولت سیزدهم را یک ضرورت برای کشور خواند و گفت: همانطور که دولت این اصلاح بزرگ اقتصادی را انجام داده است، همه ما این کار را انجام داده ایم. وظیفه حمایت از آن است.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور سابق و از چهره های برجسته دولت روحانی در واکنش به اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم نوشت: بیایید در کنار دولت باشیم تا با همکاری یکدیگر بر مشکلات فائق آییم. و پاس های سخت

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، راه دشوار دولت سیزدهم را برشمرد و گفت: دو پوست موز زیر پای دولت است. اولی تمدید 4200 دلار و دومی لغو 4200 دلار است. انتخاب کنید کدام مرحله را بردارید.

در واقع چنین واکنشی از سوی برخی چهره ها که دیدگاه های سیاسی متفاوتی با دولت فعلی دارند به خوبی نشان می دهد که اقدام دولت سیزدهم اجتناب ناپذیر است و اگر واقعاً می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید دولت را در این مسیر یاری کنیم. انجام دادن.

رضایی، تحلیلگر مسائل سیاسی، می گوید برخی از چهره های اقتصادی اصلاح طلب و کسانی که رویکردهای سیاسی بسیار متفاوتی نسبت به دولت دارند، اما از اقدامات اقتصادی دولت فعلی حمایت می کنند، از جدی بودن وضعیت آگاه هستند. دولت از؟

او معتقد است که اگر مردم واقعاً به کشور علاقه مند و دلسوز مردم باشند، اختلاف دیدگاه های سیاسی باعث نمی شود که آنها به سمت اقدامات درست و دشوار دولت سنگ اندازی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید