چند نکته برای تذکر جدی دادستان بوکان برای حفظ فحاشی در فضای واقعی و مجازی

ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791832

با توجه به اینکه انتشار تصاویر غیر اسلامی از مصادیق فعالیت مجرمانه محسوب می شود، توجه به چند نکته در خصوص هشدار جدی دادستان بوکان مبنی بر فحاشی در فضای واقعی و مجازی بیهوده نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، این روزها شاهد انتشار اخباری مبنی بر دخالت جدی دادستان محترم شهرستان بوکان در تذکر اعضای شورای شهر مبنی بر حفظ حجاب و صنف هستیم. آرایشگاه های زنانه عکس های بی حجاب مشتریان خود را در فضای مجازی منتشر می کند.

گرچه این اقدام انقلابی و شجاعانه دادستان محترم بوکان در شرایطی که بسیاری از متولیان و مسئولان غرق در مصلحت اندیشی خودخواسته هستند بسیار قابل تقدیر است، اما به هیچ وجه کافی نیست.

متاسفانه امروزه بسیاری از اصناف به بهانه حضور در فضای مجازی و فروش اینترنتی و استفاده از شبکه های اجتماعی، تصاویری خارج از عرف و قانون به ویژه تصاویر زنان و دختران متعرض و افشاء شده منتشر می کنند.

ارسال عکس و فیلم عروسی و تولد در اینستاگرام از موسسات عکاسی و عکاسی، پیج آرایشگران مردانه که علاوه بر خدمات آرایشگاهی رایگان، خدمات غیرقانونی مانند پرس و خالکوبی را به مشتریان مرد خود ارائه می دهند و نمونه کارهای خود را منتشر می کنند!

خیاط ها و لباس فروشی ها، بازاری ها و پارچه فروشی ها که بی باک در صفحات اینستاگرامشان استوری می کنند: «به دخترانی که می خواهند الگوی تبلیغات پارچه های گران قیمت و میلیونی ما باشند، لباس مجانی می دهیم»!

پزشکانی که به بهانه جراحی زیبایی و تزریق بوتاکس این کاربردهای لوازم آرایشی را نشان می دهند.

صفحات مربوط به دخترانی به ظاهر رنگارنگ و لعاب است که به نام مدل و در ازای دریافت چند صد هزار تومانی، صورت خود را با پوشش های نامتعارف و شعارهای نامتعارف، ناخن و آجر تبلیغاتی، کرم و فنجان و حتی کاسه توالت تزئین می کنند.

ده ها صنف و حرفه دیگر نیز نیاز به نظارت و مداخله جدی دارند حلال! در فضای مجازی دنبال می شود.

البته این موضوع مختص بوکان و شهرهای همجوار آن نیست و متاسفانه امروزه این بدعت نابخشودنی در بسیاری از شهرها و حتی روستاهای کشور رایج شده است.

* رسول گلبه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید