چه چیزی باعث خودارضایی زنان می شود؟

چه چیزی باعث خودارضایی زنان می شود؟

دلایل زیادی برای خودارضایی زنان وجود دارد، اما یکی از مهم ترین دلایل زنان متاهل برای خودارضایی، عدم دستیابی به رضایت جنسی یا ارگاسم در طول رابطه جنسی طبیعی است.

خودارضایی چیست؟

خودارضایی تحریک اندام تناسلی برای رسیدن به لذت جنسی است. در بیشتر موارد، وقتی صحبت از خودارضایی می شود، همه نگاه ها به سمت مردان است، اما خودارضایی بلافاصله در بین زنان اتفاق می افتد، بنابراین زنان حتی با دوستان نزدیک کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند.

برخی از زنان و همچنین مردان حداقل یک بار در زندگی خود خودارضایی را تجربه کرده اند. هنوز از نظر علمی مشخص نیست که خودارضایی چقدر طبیعی و چقدر غیرطبیعی است. شیوع خودارضایی در بین زنان دقیقاً مشخص نیست و در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

محدودیت سنی خاصی برای خودارضایی وجود ندارد. زنان همچنین می توانند در دهه 80 خود راضی باشند. خودارضایی همیشه در زنان مجرد مشاهده نمی شود، زمانی که شوهر غیرقابل دسترس یا خسته است، زن می تواند نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف کند. یکی از مهم ترین دلایل خودارضایی در زنان متاهل عدم رضایت جنسی یا ارگاسم در حین رابطه جنسی طبیعی است.

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک زن ممکن است از نظر جنسی در یک رابطه جنسی عادی رضایت نداشته باشد:

1- از رابطه جنسی طبیعی لذت نمی برید که خود دلایل زیادی دارد از جمله نداشتن روابط عاطفی خوب با همسرتان، ازدواج های اجباری، فشار برای صمیمیت و ….

۲- مهارت و آگاهی ناکافی شوهر در مورد شادی زنان.

یکی از مهمترین دلایل خودارضایی در زنان متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج به رفع نیازهای جنسی مردان اختصاص دارد. مرد یا اصلا نمی داند که زن هم باید به ارضای جنسی برسد یا اینکه زن چگونه باید به ارضای جنسی برسد. اکثر مردان بر این باورند که مقاربت واژینال مهمترین بخش رابطه جنسی است در حالی که برای اکثر زنان اهمیت چندانی ندارد. اکثر زنان برای رسیدن به ارگاسم نیازی به آمیزش واژینال ندارند و در واقع رابطه واژینال با یک زن بدون آمادگی او باعث درد شدید و کاهش میل جنسی می شود.

اکثر مردان در عرض دو دقیقه پس از مقاربت واژینال انزال می کنند، در حالی که زنان برای رسیدن به ارگاسم به 10 تا 15 دقیقه برانگیختگی جنسی با کیفیت نیاز دارند، بنابراین اگر زن و شوهری نمی دانند چگونه زن را از نظر جنسی راضی کنند، زن می تواند برای ارضای جنسی شما خودارضایی کند. نیاز دارد.

یکی دیگر از دلایل مهم خودارضایی زنان، داشتن رابطه جنسی قبل از ارگاسم است. چرخه جنسی شامل 4 مرحله است و زن و مرد باید این 4 مرحله را طی کنند و به رضایت جنسی برسند. گاهی در رابطه جنسی، زن و مرد هر دو وارد این چرخه جنسی می شوند، اما مرد برای رضایت رابطه را خاتمه می دهد. اگر زن هنوز چرخه جنسی را کامل نکرده باشد، در این موارد زن می تواند با خودارضایی و رسیدن به ارگاسم، چرخه جنسی را کامل کند.

برخلاف مردان، زنان می توانند به روش های مختلف خودارضایی کنند که یکی از آنها استفاده از ویبره است. استفاده بیش از حد از ویبره منجر به حساسیت زدایی از اندام تناسلی و ناتوانی فرد در رسیدن به ارگاسم در طول رابطه جنسی طبیعی می شود. علاوه بر این، استفاده زیاد از ویبراتور باعث بی حسی و از بین رفتن حساسیت در اندام تناسلی می شود. لازم به ذکر است که تحریک ایجاد شده توسط ویبره هرگز نمی تواند توسط انسان ایجاد شود و اگر سیستم عصبی به دلیل استفاده طولانی مدت به تحریک ناشی از ویبره عادت کند، این زن دیگر در حین مقاربت طبیعی به ارگاسم نمی رسد.

زنانی که سابقه دائمی خودارضایی دارند دقیقاً یاد می گیرند که چه چیزی برای آنها خوب یا بد است و به مرور زمان مهارت های زیادی برای رسیدن به ارگاسم به دست می آورند و در نتیجه شوهر اصلاً از همسر خود اطلاعی ندارد. او غافل است و در حالت طبیعی رابطه جنسی، زن نمی تواند انتظارات خود را برآورده کند، به تدریج آمیزش جنسی وظیفه زن ارزیابی نیازهای جنسی همسرش می شود و در مواردی این امر به اختلافات جدی منجر می شود.

یکی از دلایل رضایت زنان متاهل این است که در حین آمیزش به ارگاسم نمی رسند.

چون زن از رابطه طبیعی راضی نیست، برانگیختگی جنسی پیدا نمی کند و رابطه جنسی برای او دردناک می شود و به تدریج سرد می شود و از رابطه جنسی اجتناب می کند. برخی از افراد به دلیل اینکه از رابطه جنسی طبیعی راضی نیستند، دوست ندارند یک طرفه کار کنند.

زن باید نیازهای خود را برای یک رابطه جنسی معمولی به شوهر یادآوری کند و حتی به او آموزش دهد این امر باعث می شود که به مرور زمان طرفین از نیازهای یکدیگر آگاه شوند و مهارت کافی را بدون اختلافات جدی کسب کنند.

دلیل دیگر ادامه خودارضایی زنان این است که در برخی موارد زنان رفع یا رفع برخی از مشکلات خود را به خودارضایی نسبت می دهند، مثلاً می گویند خودارضایی سردردهای میگرنی آنها را تسکین یا کاهش می دهد.

از آنجایی که خودارضایی در صورت تداوم باعث ارگاسم شدید می شود، ممکن است ارگاسم جنسی پاسخگوی نیازهای زن نباشد و در حین داشتن رابطه جنسی معمولی با همسرش برای تجربه ارگاسم شدید خودارضایی کند.

نه تنها در جامعه ما، بلکه در اکثر جوامع دیگر، زوایای خودارضایی در زنان چندان مشهود نیست. زنانی که با استفاده از رسانه های زرد و بالای اینترنت خودارضایی می کنند تا دستگاه های مختلفی را برای خودارضایی آماده کنند تا مناسب ترین آنها را برای خود بیابند، غافل از اینکه اگر یک وسیله خاص در ابتدا باعث ارگاسم با کیفیت می شود اما به دلیل مصنوعی بودن این ارگاسم و عادت به سیستم عصبی، آنها باید روش خودارضایی خود را تغییر دهند.

گاهی زنی که وارد این چرخه (خودارضایی) می شود نمی تواند از شر آن خلاص شود، مثلاً اگر روزی یک بار برای رفع نیازهای خود به شکلی خاص خودارضایی می کرد، حالا به دلیل سیستم عصبی باید عادت کند که تعداد خودارضایی ها افزایش یابد. تا همین میزان رضایت جنسی را بدست آورد و این روند افزایش تعداد خودارضایی ها به تدریج به رقم خطرناکی می رسد که به آن اعتیاد به خودارضایی می گویند.

تفاوت خودارضایی در مردان و زنان

زنان در سنین بالاتر نسبت به مردان شروع به خودارضایی می کنند.

برخلاف مردان، زنان در بسیاری از موارد مجبور به خودارضایی نیستند، در حالی که برای اکثر مردانی که خودارضایی می کنند، نیاز درونی آنها را مجبور به خودارضایی می کند.

√ وقتی زنی یاد می گیرد که چگونه خودارضایی کند، معمولا کمتر از مردان این کار را انجام می دهد.

√ زنان کمتر از مردان خودارضایی می کنند، برای مثال یک زن می تواند به مدت شش ماه بدون مشکل دست از خودارضایی بکشد، در حالی که مردان به ندرت.

بر خلاف مردان، خودارضایی در زنان به قدری رایج است که زن می تواند در حین انجام کارهای خانه، تماشای تلویزیون و یا حتی هنگام رانندگی خودارضایی کند.

√ یکی از دلایلی که زنان در سنین بالا و کمتر از مردان به خودارضایی می پردازند این است که اندام تناسلی مردانه کاملا مشخص و خارج از بدن است و مرد در سنین پایین به راحتی متوجه حساسیت اندام تناسلی خود می شود اگر اندام تناسلی منجر به ارگاسم شود. در زنان، تعداد آنها زیاد است و اغلب پنهان بوده و تشخیص آنها برای یک زن برای مدت طولانی دشوار است. به عنوان مثال، یافتن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از زنان آسان نیست.

خودارضایی در مردان، خودارضایی در زنان، علل خودارضایی در زنان زنان کمتر از مردان خودارضایی می کنند.

دلایل خودارضایی زنان

برخلاف مردانی که برای ارضای جنسی خودارضایی می کنند، زنان دلایل زیادی برای خودارضایی دارند که برخی از آنها به شرح زیر است: اگر از زن پرسیده شود که چرا خودارضایی می کند، یکی از پاسخ ها ممکن است به این دلیل باشد که بده:

با انقباض واژن و انزال در هنگام ارگاسم، ناراحتی واژن را از بین ببرید.

-حفظ باروری

تجربه لذت، یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر ترشح هورمون دوپامین با مصرف دارو است، در هنگام ارگاسم مقدار کمی دوپامین ترشح می شود.

– تماشای فیلم های مستهجن منجر به خودارضایی می شود.

– به دنبال رویا یا خیال جنسی

تعداد قابل توجهی از زنانی که خودارضایی می کنند هیچ لذت جنسی از آن نمی برند، اما معتقدند که خودارضایی استرس و خلق و خوی آنها را بهبود می بخشد.

هنگام خودارضایی خطر بارداری یا بیماری های مقاربتی وجود ندارد.

برخی از زنان ادعا می کنند که خودارضایی درد قاعدگی را تسکین می دهد.

– برخی از زنان معتقدند که ارضای جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی، نیازمندی های زیاد و طولانی است و بی تاب هستند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.

– کنجکاوی برای کشف قسمت های پنهان بدن

در نهایت، بسیاری از زنانی که خودارضایی می کنند، از کارهای خود خجالت می کشند و دوست دارند تسلیم شوند. اگر علت خودارضایی میل جنسی بالا باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارد که تا حد زیادی میل جنسی را بدون به خطر انداختن باروری و زنانگی تعدیل و کنترل می کند، به طوری که با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای زنان آزاردهنده نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید