چگونه سیستم ایمنی بدن را در برابر سرماخوردگی تقویت کنیم؟

ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804611

اولین خط دفاعی برای پیشگیری از سرماخوردگی، انتخاب یک سبک زندگی سالم است. پیروی از برخی دستورالعمل ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی، باید برنامه ریزی مناسبی مانند خواب کافی، مدیریت استرس و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

اولین خط دفاعی برای پیشگیری از سرماخوردگی، انتخاب یک سبک زندگی سالم است. پیروی از برخی دستورالعمل ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. به تقویت سیستم ایمنی بدن و برای جلوگیری از سرماخوردگی باید برنامه ریزی مناسبی مانند خواب کافی، مدیریت استرس و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

با تقویت سیستم ایمنی از سرماخوردگی جلوگیری کنید

به تقویت سیستم ایمنی بدن و برای جلوگیری از سرماخوردگی باید برنامه ریزی مناسبی مانند خواب کافی، مدیریت استرس و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. بهتر است برای جذب ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن از سبزیجات و میوه های بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همیشه دست های خود را به خوبی بشویید و میوه ها و سبزیجات را به خوبی ضد عفونی کنید.

علاوه بر تغذیه، مدیریت استرس با روش هایی مانند مدیتیشن، مدیتیشن، ورزش، مطالعه کتاب و گوش دادن به موسیقی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن در برابر بیماری ها مقاوم می شود. یکی دیگر از راه های تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی، خواب کافی است. سعی کنید برای جلوگیری از کاهش وزن، 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید.

راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

اولین خط دفاعی برای پیشگیری از سرماخوردگی، انتخاب یک سبک زندگی سالم است. پیروی از برخی دستورالعمل ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. با راهکارهای زیر بدن شما از حملات محیطی در امان می ماند و زندگی سالم تری خواهید داشت.:

  • سیگار کشیدن ممنوع.
  • از یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • وزن سالم را حفظ کنید.
  • نوشیدن الکل را متوقف کنید.
  • کمی بخواب.
  • برای جلوگیری از عفونت دست های خود را کاملا بشویید.
  • سعی کنید استرس را به حداقل برسانید.
  • واکسن بزن واکسن ها سیستم ایمنی را تقویت می کنند تا با عفونت ها قبل از ورود به بدن شما مبارزه کند.

تاثیر تغذیه مناسب در پیشگیری از سرماخوردگی

دانشمندان مدت‌هاست دریافته‌اند که افرادی که در فقر و سوء تغذیه زندگی می‌کنند در برابر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیرتر هستند. برخی مطالعات نشان می دهد که کمبود روی، سلنیوم، آهن، مس، اسید فولیک و ویتامین ها وجود دارد آ، B6، درجه سانتیگراد و E این باعث تضعیف بدن و سیستم ایمنی بدن می شود. به همین دلیل باید تغذیه را جدی بگیرید و برای تقویت سیستم ایمنی خود به تغذیه و انتخاب مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید..

اگر مشکوک هستید که رژیم غذایی شما تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند، می توانید همراه با رژیم خود از مولتی ویتامین یا مکمل های معدنی استفاده کنید. همچنین می توانید استفاده کنید شربت ژل رویال عسلقدرت دفاعی بدن خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش دهید.

خواص ژل رویال اطلاعات بیشتر

نشانه ضعف سیستم ایمنی است

  • استرس و اضطراب: یکی از مهمترین و اساسی ترین موارد برای کاهش توانایی بدن در مراقبت از بدن و تضعیف سیستم ایمنی، داشتن نگرانی و استرس زیاد است. همچنین ممکن است در طول روز با مشکلات مختلفی مواجه شوید که حل آنها انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. علاوه بر این، گاهی اوقات راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا نمی کنید و دچار استرس و نگرانی می شوید..

گاهی اوقات این نگرانی ها منطقی هستند و با کمی استرس می توان همه چیز را در زندگی حل کرد. اما به یاد داشته باشید که نگرانی های بیش از حد و بی مورد نه تنها بی فایده است، بلکه بر روی سیستم دفاعی بدن شما نیز تأثیر مخربی می گذارد. در عین حال ممکن است با پروژه ای استرس زا مواجه شده باشید و بخواهید به بهترین شکل ممکن از پس آن برآیید یا حادثه ای خاص بر هیجان و استرس شما افزوده باشد..

در هر صورت، همه این موارد در صورت حفظ تعادل معنا پیدا می کنند. در غیر این صورت، استرس و اضطراب طولانی مدت می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. سطح لنفوسیت ها نیز کاهش می یابد و شما بیشتر در معرض بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و بیماری های عروق کرونر قلب هستید..

  • الگوی خواب نامناسب: اگر از آن دسته افرادی هستید که کم می خوابید یا شب ها را به بازی های رایانه ای و گشت و گذار در فضای مجازی می گذرانید، احتمال کاهش قدرت سیستم دفاعی بدنتان زیاد است. به یاد داشته باشید که خواب مناسب و در زمان و برنامه مشخص تاثیر زیادی در بهبود سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین می تواند سطح انرژی بدن شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد تا بتوانید با چیزهای مختلف در زندگی خود سازگار شوید..

  • سرماخوردگی های مکرر: اگر چندین بار در سال سرما می خورید به این معنی است که سیستم ایمنی بدن شما آسیب دیده است. گاهی اوقات افراد چندین بار در سال سرما می خورند و هر بار به مدت 10 روز یا بیشتر مریض می شوند و بهبود می یابند. این وضعیت قدرت دفاعی بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و مقاومت کمی در برابر سایر بیماری ها دارد..

b63d21fd f307 4e68 bf02 8ae88d67f7c6 خبر خاکستری

  • سیستم گوارش ضعیفاگر علائم گوارشی مختلفی مانند اسهال، نفخ یا یبوست دارید، به این معنی است که سیستم دفاعی بدن شما ضعیف شده است. به خاطر داشته باشید که بیش از 70 درصد سیستم ایمنی بدن به دستگاه گوارش متصل است. به عبارت دیگر، اگر هضم خوبی داشته باشید، می تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت سیستم ایمنی شما داشته باشد..

همچنین تحقیقات پزشکی نشان می دهد که باکتری های مفیدی که در روده انسان زندگی می کنند می توانند از بیماری ها جلوگیری کرده و از ورود عفونت به بدن جلوگیری کنند. اگر سیستم ایمنی بدن سالم باشد، این باکتری‌های مفید نیز می‌توانند به طور متناسب متعادل شوند..

افزایش قدرت بدنی

  • خستگی مکرر و مفرط: اگر مدل مناسبی برای خواب خود پیدا نکنید، خیلی زود خسته شدید. این خستگی و خواب آلودگی می تواند بر سیستم دفاعی بدن شما نیز تاثیر منفی بگذارد.

خواص عسل ژل رویال

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • قدرت بدنی بدن را افزایش دهید
  • سردردهای میگرنی را تسکین دهید
  • تعادل قوای بدنی و رفع ضعف بدن
  • رفع خستگی بدن ناشی از فعالیت سنگین و ورزش
  • افزایش حافظه و از بین بردن بیماری آلزایمر
  • افزایش قد در کودکان و نوجوانان
  • متعادل کردن کلسترول در بدن
  • افزایش قوای جنسی و افزایش باروری در ناباروری
  • حل مشکلات زنان در دوران یائسگی
  • افزایش باروری در مردان

از ژل مسی استفاده کنید

بهبود خستگی در بیماران مبتلا به ام اس و سرطان، کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، پیشگیری از سرطان، تقویت قدرت کلی در ضعف ناشی از بیماری های مختلف و تامین مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت عمومی و تاثیر بر رشد کودکان، بهبود خون سازی، افزایش قدرت فعالیت بدنی و تعدیل سیستم ایمنی، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال، تامین ریزمغذی های مورد نیاز سلول های بدن، افزایش قد و حافظه، انرژی طبیعی برای ورزشکاران و افراد با تحرک بدنی بالا.

شربت ژل مس فقط برای افرادی که مجاز به استفاده از عسل نیستند توصیه می شود.

ژل مس و افزایش ایمنی

یکی از مهمترین فواید و نقاط قوت ترکیبات ژل مس، تقویت سیستم ایمنی بدن است. با توجه به اینکه ژل عسل از ژل رویال طبیعی، عسل طبی و عصاره میوه عناب استفاده می کند که همگی در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند. در واقع با مصرف ژل مس، ایمنی بدن خود را در برابر ترکیبات آن افزایش می دهید.

819a9d71 a43a 4c04 9535 e9d52c4f0899 خبر خاکستری

ژل مس

دیدگاهتان را بنویسید