چگونه معنویت کسب شده در ماه عید خدا را حفظ کنیم؟


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836021

احمد شیخ بهایی گفت: بسیار مستحب است که در این ماه قرآن کریم را تلاوت و تدبر کنیم و این نشان می دهد که باید تا یازده ماه آینده با قرآن زندگی کنیم، یعنی با قرآن انس داریم. “یک.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان; وی بیان کرد: با نگاهی به فلسفه روزه داری و انتخاب ماه مبارک رمضان برای روزه داری، مشخص می شود که برای یازده ماه دیگر سال چه چیزی را باید جمع آوری کنیم; برای همین گفتند پست را اجباری کردیم.

استاد خارج فقه کرمان ادامه داد: روزه بگیرید، تقوا پیشه کنید. یعنی اگر روزه بگیرد بهتر می تواند تقوا را رعایت کند; تقوا یعنی انجام واجبات و پرهیز از حرام با ایمان به خدا; بنابراین، اگر انسان برای حفظ خود از آنچه می خواهد روزه بگیرد، کتک می خورد و تا آخر سال در برابر هواهای حرام مقاومت می کند.

این مدرس حوزه گفت: روزه را بالاتر از گرسنگی و تشنگی دانست و چشم و دست و گوش و زبان روزه دار گرسنه باشد و وقتی همه انسان گرسنه باشد تا یازده ماه آینده شرایط زیر باشد. : تحت کنترل خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تقوا و روزه در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است، تصریح کرد: قرآن در این ماه توزیع شده و راهنمای بشر است. آیات روشن و راهنمای قرآن برای تشخیص حق و باطل نازل شده است و می توان حق را از باطل تشخیص داد.

حجه الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: بسیار مستحب است که در این ماه قرآن کریم را تلاوت و تدبر کنیم و این نشان می دهد که باید تا یازده ماه آینده با قرآن زندگی کنیم، یعنی ما هستیم. آشنا به قرآن

استاد خارج فقه کرمان گفت: آنچه را که در یک ماه مبارک رمضان از تدبر، تلاوت و ترجمه قرآن به دست آوردیم، باید در ماه های باقی مانده به دنبال عمل باشیم و لذا همه افراد اعم از خانواده، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی قابل حل خواهد بود

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: اگر دستورات و تصمیمات قرآنی را وارد زندگی خود کنیم، می توانیم همه مشکلات زندگی را بر این اساس حل کنیم; همچنین قلب، روح و ارتباط عاطفی را که با خدا به دست آورده ایم در نماز، صبح، شب و روزهای ماه رمضان حفظ کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید