ژورنال پوشاک وارداتی است/ ایراداتی در زمینه طراحی لباس


ساعت: 12:27
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885804

امروزه با ارائه لباس ها و مانتوهایی با تصاویر جذاب و الگوهای خاص و شیک که هیچ ربطی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد، حجاب در کشور در حال گسترش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، داشتن پوشش در تمام نقاط دنیا یک سری معیارهایی دارد که فرهنگ آن جامعه تعیین می کند. حجاب و پوشش کامل نیز یکی از وجوه تمایز جوامع اسلامی از سایر جوامع است، در واقع حجاب افراد می تواند یکی از نشانه های اسلامی بودن جامعه باشد. بسیاری از علما و مراجع تقلید هدف و فلسفه حجاب اسلامی را تزکیه نفس، عفاف، عفاف و جلوگیری از فساد در جامعه می دانند. از سوی دیگر پوشش اسلامی را راهکاری برای تحکیم پیوند خانواده و تزریق آرامش و امنیت روانی به جامعه می دانند.
موضوع حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهم ترین مسائل زیربنایی یک کشور اسلامی باید مورد توجه مسئولان و متولیان این امر قرار گیرد و ابزارها و روش های نوینی در جهت گسترش فرهنگ اسلامی و مقابله با آن اتخاذ شود. تهاجمات فرهنگی
رهبر انقلاب در این راستا ترویج حجاب را ترفندی از سوی غرب برای از بین بردن حیا دانستند و انتقاد غربی ها از رعایت حجاب در ایران نشانه توهم غرب و تضاد جدی با فرهنگ غرب است. .
بنابراین یکی از موضوعاتی که این روزها به بحث داغ تبدیل شده، بحث نوع پوشش حجاب است. البته در حوزه حجاب و عفاف سال‌ها است که نظرات زیادی داده می‌شود، اما اقدام عملی مشخصی در این زمینه صورت نگرفته است و هر روز دشمن در این زمینه پیشروی می‌کند.

7970dca8 6f34 410b 8ef0 2ea68e15e596 خبر خاکستری

ترویج حجاب یکی از اهداف اصلی دشمنان نظام است
تولید یا واردات پوشاک غیر سنتی و نامناسب برای مردان و به ویژه زنان باعث ایجاد برخی بدحجابات و بدحجابی در جامعه شده است. بهترین مرد شخصآوی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام تصریح کرد: عفاف و حجاب از ضروریات اسلام است و نباید از آن غفلت کرد.
وی به توطئه های دشمنان نظام برای ترویج بی حجابی اشاره کرد و افزود: در این موضوع تردیدی نیست که همان گونه که در دوران شاهنشاهی، کشورهای غربی به دنبال ایجاد ناآرامی فرهنگی در کشور هستند به طوری که خود با هدف حجاب اسلامی مردم

تأثیر برهنگی در فرهنگ از طریق فضای مجازی
همچنین خجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین آسیب های فضای مجازی از بین رفتن حیا در بین مردم است، بنابراین این فضا یکی از مکان هایی است که در آن حیا قربانی می شود.
رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی خاطرنشان کرد: فضای امروز شبکه های اجتماعی فضایی است غیرحساب، بدون نظارت و بدون خطاب و نتیجه آن چیزی است که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

9c2a454b b6b8 4c60 b76d 7490ab1f53a3 خبر خاکستری

همانطور که گفته شد این نفوذ فرهنگی به ویژه حجاب از طریق حجاب ترویج می شود. پوشش غیر سنتی که شایسته زن و مرد ایرانی نیست. امروز اگر سری به بازار لباس بزنیم، لباس‌های عجیب، کهنه و آویزان زیادی می‌بینیم، لباس‌هایی که حتی اگر فکر کنیم کسی آن‌ها را پوشیده است، ناراحت‌کننده و خنده‌دار است.
برخی از این لباس ها و پوشاک مانند شلوار پاره، مانتو باز یا لباس کوتاه که در لباس فروشی های سطح شهر موجود است، وارداتی است و برخی نیز با ژورنال های وارداتی در داخل تولید می شود.

ژورنال پوشاک وارداتی است
در همین رابطه محمدعلی ضیایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به برخی لباس های نامناسب گفت: تولیدکنندگان قم برای دوخت لباس های مناسب و اسلامی شرایط را در نظر می گیرند و قم آن دسته از لباس هایی که مروج بدحجابی باشد تولید نمی کند، هرچند شاید این نوع لباس ها در تهران تراشیده می شود. فقط دوخت در قم انجام می شود.
ضیایی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این مدل ها و مدل های مد از کجا وارد می شود، گفت: این مدل ها به صورت روزشمار وارد می شود و هر تولید بزرگی دفترچه خاطرات خود را دارد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان بزرگ اوایل فروردین دفترچه خاطرات خود را دریافت می کنند. اکثر این مجلات از کشورهای اروپایی وارد می شوند.
رئیس اتحادیه خیاطان و پوشاک تولیدکنندگان قم با اشاره به بحث نظارت گفت: فروش پوشاک کاملاً مشخص است و به راحتی می توانید فروش را کنترل کنید اما تولید این گونه نیست زیرا تولید در مکان های بسته انجام می شود. و برخی واحدهای تولیدی دارای مجوز هستند و نظارت جدی ندارند و نمی توان آنها را نظارت کرد.

برخی کارشناسان اذعان دارند که لباس های وارداتی بسیار ارزان تر از لباس های محلی هستند و از سوی دیگر وجود طرح های جدید و جذاب در لباس های وارداتی اجازه نمی دهد لباس های محلی به چشم بیاید.
به همین دلیل طراحان لباس در کشور ما نیز باید طرح‌های شیک، مد روز و زیبا را ارائه و تولید کنند که با توجه به ذکاوت و ظرافت خاص، جذابیت لازم را در بین جوانان این کشور داشته باشد.

ea0e2a4b 31d3 448f b9c5 061e45e77db7 خبر خاکستری

ما در طراحی لباس مناسب دچار کمبود بودیم
در همین حال محمد رفایی پور، جامعه شناس و روانشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تشریح علت وجود برخی لباس ها و پوشش های نامتعارف در جامعه یا بر روی بدن افراد حاضر در اجتماعات، گفت: هجمه تبلیغاتی دشمن و ترویج و رواج برخی از مدل های لباس و پوشش از طریق مدلینگ یا چهره های معروف. در هنر و ورزش اجرا و عمل می کند.
وی افزود: البته نباید از این نکته غافل شد که نمی‌توان یافتن برخی مشکلات در پوشش عمومی جامعه را به طراحی‌های دشمن تقلیل داد، بلکه باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که ما نیز چنین بوده‌ایم. در این زمینه ناتوان بوده و نتوانسته الگوهای جذابی را خلق کند و زیبا و اجتماعی متناسب با طبقات کنونی جامعه و نسل های کنونی ارائه دهد.

به هر حال امروز باید برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در حوزه پوشاک برای جامعه تدوین شود و در همان ابتدا نمی توان گفت که لباس باید از الگوی خاصی برخوردار باشد، زیرا امروزه لباس های با الگوی غربی بازار را تصاحب کرد. ابتدا باید از ورود لباس ها و ژورنال های غربی به کشور جلوگیری کرد و پس از ایمن سازی لباس های مناسب، شروع به دوخت و عرضه در بازار کرد و در نهایت روی جلد اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید