کار شما عالی و به موقع بود

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800042

ساعاتی پس از اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت ایالات متحده قدرتمندترین کشور روی زمین است و کشوری که حتی به ما نزدیک نیست، خداوند سکه را برگرداند و شرایط را به گونه ای تنظیم کرد که ارتش با گارد دریایی روبرو شود. سپاه باید زانو بزند و عذرخواهی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاس؛ «قبلاً گفته‌ام که صحبت از افول اقتصادی ایالات متحده یک فانتزی سیاسی است. همچنین صحبت از این است که دشمنان ما قوی‌تر و آمریکا ضعیف‌تر هستند. ایالات متحده قدرتمندترین کشور روی زمین است. حتی به ما نزدیک نیست. ما بیش از هشت کشور را به تنهایی پس از هزینه های نظامی صرف می کنیم. نیروهای ما بهترین نیروهای نظامی در تاریخ جهان هستند.

beb5153c f448 44c2 b408 ecdd9b49a489 خبر خاکستری

به گزارش اسپوتنیک، این سخنان توسط باراک اوباما درست زمانی بیان شد که سربازان قدرتمندترین ارتش جهان روی کشتی های خود در نزدیکی خلیج فارس در خلیج فارس با دستان بالای سرشان زانو زدند.

رئیس جمهور این کشور که ادعا می کند بزرگترین ارتش جهان است، در حالی سخنانی را بیان کرد که مردان جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنشینان دو کشتی آمریکایی را در حال ورود به آب های ایران دستگیر کردند.

عذرخواهی از فرمانده ناوهای متجاوز آمریکایی
فرمانده این گروه آمریکایی پس از دستگیری با اذعان به اینکه ورود به آب های ایران یک اشتباه بوده و نه عمدی، به دوربین گفت: تقصیر ما بود و بابت اشتباه خود عذرخواهی می کنیم.

خبر خاکستری

تکلیف تفنگداران دریایی آمریکا چه شد؟

فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا معروف به نارتکر پس از بازگشت از ایران و این عذرخواهی در محاکمه قرار گرفت که عکس‌هایی از آن منتشر شد و به عنوان مجازات در یک دادخواست اداری مجوز افسر نظامی وی لغو شد. از دست دادن این درجه به این معناست که در آینده حتی اگر وظایف معمول خود را چه در ماموریت و چه در پادگان به درستی انجام دهد، نتواند ارتقاء یابد. این عدم امکان ترفیع و سرخوردگی ناشی از آن نیز منجر به خاتمه قریب الوقوع لباس نیروی دریایی وی خواهد شد.

تصویر واقعی از قدرت آمریکا

این خبر بلافاصله با تحلیل های مختلفی از سوی رسانه ها و کارشناسان جهانی مواجه شد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت می نویسد: «جان کری به دلیل خدمت سربازی اش در ویتنام به عنوان افسر قایق گشت زنی به خوبی از اتفاقات رخ داده آگاه بود. با این حال وی اذعان کرد که قایق های آمریکایی وارد آب های ایران شده اند. چنین اظهاراتی نوعی عذرخواهی و پذیرش اشتباه از سوی آمریکاست… سپاه پاسداران حرف آخر را زد. آنها این فیلم را به تفنگداران دریایی تحقیر شده آمریکا و زندانیانشان که با ملوانان رفتاری انسانی داشتند، نشان دادند و بنابراین سپاه با یک تیر دو نشان به آنها داد.»

بازتاب این خبر در رسانه های خارجی

از همان ابتدای دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی، رسانه های جهان به این موضوع پرداختند و همه به قدرت نیروهای نظامی ایران و شکست آمریکا اذعان داشتند.

بازتاب دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا توسط رزمندگان سپاه +

فرانس 24 از درخواست ایران برای عذرخواهی از آمریکا به دلیل ورود غیرقانونی تفنگداران دریایی آمریکا به ایران خبر داده است. این شبکه فرانسوی با «قدرتمند» خواندن سپاه پاسداران، اظهارات آمریکایی ها درباره آزادی فوری نظامیان آمریکایی را «احتکار» و ناپسند خواند.

فرانس 24 با اشاره به توضیحات فرمانده ناوگان سپاه در ادامه گزارش خود از تماس تلفنی جان کری و ظریف در این خصوص خبر داد. پنتاگون گفت که این دو کشتی بین بحرین و کویت در حال حرکت بودند که ناگهان از پایگاه و کشتی آمریکایی جدا شدند.

بازتاب دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا توسط رزمندگان سپاه + عکس و فیلم

دویچه وله همچنین به نقل از پنتاگون نوشت که ایران دو کشتی جنگی آمریکا را توقیف کرده است. رسانه های آلمانی و دیگر رسانه های غربی بدون اشاره به تهاجم به دو آب سرزمینی ایران نوشتند: «دو کشتی آمریکایی در حال حرکت به سمت بحرین بودند که توسط نیروهای ایرانی در خلیج فارس توقیف شدند.

دویچه وله همچنین گفت ایران به زودی خدمه کشتی را آزاد می کند، بدون اینکه به ماهیت نظامی این افراد اشاره کند و آنها را خدمه خطاب کند. به گزارش رسانه های آلمانی، دو ناو جنگی آمریکایی دچار مشکل فنی شدند و به سمت آب های ایران منحرف شدند.

ای بی سی نیوز گزارش داده است که مقامات ایرانی اعلام کرده اند که موضوع «ملوانان» آمریکایی به زودی حل خواهد شد.

بازتاب دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا توسط رزمندگان سپاه + عکس و فیلم

این شبکه آمریکایی نوشت آمریکایی های بازداشت شده 9 مرد و یک زن هستند که شب را در پایگاه نیروهای ایرانی در خلیج فارس سپری کرده اند. ABC گزارش داد که انتظار می رود این نیروها روز چهارشنبه به یک کشتی آمریکایی در منطقه تحویل داده شوند. این حادثه ظهر امروز (چهارشنبه) با عذرخواهی مقامات آمریکایی و رهاسازی این نیروها در آب های بین المللی خلیج فارس رخ داد.

فاکس نیوز مرتبط با جناح محافظه کار آمریکا نیز از بازداشت نیروهای آمریکایی خبر داد و گفت ایران 10 درصد از “ملوانان” خود را پس از عذرخواهی از مقامات آمریکایی آزاد کرده است.

بازتاب دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا توسط رزمندگان سپاه + عکس و فیلم

نیویورک تایمز از دستگیری سربازان آمریکایی با گمانه زنی هایی مبنی بر جاسوسی از ایران خبر داد.

بازتاب دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا توسط رزمندگان سپاه + عکس و فیلم

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند یکی از این قایق ها در مسیر عادی به سمت بحرین در حال حرکت بوده که به دلیل مشکلات فنی به سمت مرزهای آبی ایران منحرف شده است. مقامات می گویند نیروهای آمریکایی به دلیل مشکلات فنی ارتباط خود را با این دو قایق از دست داده اند.

دیدار سپاه بوشهر با رهبر انقلاب/ شما بلافاصله اقدام کردید، کارتان عالی بود
دوازده روز پس از این واقعه، حضرت امام خامنه ای با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مشتاقانه با مقتدی و امام جماعت بوشهر دیدار کردند، دیداری گرم و صمیمانه داشتند.
حضرت امام خامنه ای به نیروی دریایی ارتش گفتند: «بالاخره بچه ها شجاعت نشان دادند. این فقط شجاعت نبود. شجاعت با ایمان و درک به موقع؛ یعنی زمانی که کار می کند. بسیاری از کارهای ما انجام شده است، اما نه به موقع. وقتی چیزی کند می شود، فایده ای ندارد. شما فورا اقدام کردید کار شما عالی بود کار شما بسیار جالب بود و به موقع انجام شد.

رهبر انقلاب فرمودند: [خداوند] آنها را به آبهای ما کشاند تا شما را بکشند، دستشان را روی سرشان گذاشتند و تمام. این حادثه کار خدا بود. این حادثه در زمان خوبی رخ داد. و کار بزرگی کردی زنده ماندن.”

0ee90d98 09d7 44f4 8dff 295849201644 خبر خاکستری

وی گفت: این حرکت که توسط جوانان عزیز سپاه پاسداران در دریا انجام شد، هویت و قدرت آنها را در مقابل تجاوزات دشمن – که تا به حال فرصت تشکر نداشته ام – نشان داد. و من واقعاً از آنها تشکر می کنم – آنها کار بزرگی انجام دادند. دشمن به آب های ما هجوم آورد، رفتند دور دشمن را گرفتند. متولیان سیاست باید در تمام عرصه های دنیا همین کار را بکنند. مراقب تهاجم دشمن باشید و ببینید کجا تهاجم دارد، کجا از خطوط عبور می کند و با زور جلوی او را بگیرید.

گفتگوی صمیمانه رهبر معظم انقلاب با پاسداران جوان خلیج فارس
یکی یکی خودشان را به آقا معرفی می کنند; یکی از فرماندهان با لحنی آرام و مطمئن در دفتر ما گفت: «همه کشتی‌ها، شناورها و هواپیماهایشان در نقطه برخاست ما هستند و ما منتظریم که اشتباه کنند و سپس».

d3afe6b4 7fc9 4cde a4c5 335362136322 خبر خاکستری

آن که لبخند شیرینی بر لب دارد با افتخار و مقتدرانه توضیح می دهد: «تا 500 متری کشتی آمریکایی با هلیکوپتر رفتیم. کپی کردند و کاری از دستشان برنمی آمد.» لبخند رضایت آقا او را راضی کرد.

afec9d9e 37cf 499b 89a5 54c78adda72c خبر خاکستری

من 31 سال تجربه دارم. [خارجی‌ها] آنها همیشه نیروهای آمریکایی را برای ما عالی ساخته اند! اما من به چشم خودم دیدم که با اینکه بهترین قدرت بدنی را داشتند و آموزش های لازم را دیدند، در مقابل نگهبانان ما ترسوترین و ترسوترین افراد شدند.» آنها خدایی ندارند. ملوانان سپاه با همنشینی با خدا، قدرت هالیوود کماندوهای آمریکایی را به تصویر کشیده اند.

fgp7bb75 خبر خاکستری

وقت تقدیم پاسداری است که در عکس منتشر شده از دستگیری متجاوزان نیز دیده می شود و چهره ای جهانی شده است؛ همین عکس سربازان آمریکایی را نشان می دهد که در یک اتاق امنیتی روبروی آنها نشسته اند. سردار فدوی می گوید به چهار زبان دنیا مسلط است و با لحنی قوی و مقتدر با آمریکایی های موفق صحبت می کند. با لبخند می گویند: اگر او را می دیدند بیشتر می ترسیدند. همه می خندند و عکسی ماندگار از لبخند دلنشین آقا ثبت می شود.

8cc15946 eb2c 424d b4d5 119fb9465ec7 خبر خاکستری

نوبت به جوان ترها می رسد. فرمانده جوان ناو تندر گفت: ما آمریکایی ها را مجبور کردیم 20 دقیقه به زبان فارسی با ما صحبت کنند و به آنها گفتیم که به هیچ یک از درخواست های شما برای انجام آنچه گفته ایم پاسخ نمی دهیم. آنها نیز باید اطاعت می کردند. «خلیج فارس رفته است!

2l0ttit4 خبر خاکستری

مرد جوانی با کلاه گیس سوخته اولین محافظی بود که در روز حادثه به دست آمریکایی ها رسید. و حالا توضیح می دهد که تا رسیدیم به قایق هایشان، آنها دست هایشان را بالا برده بودند و بدون هیچ مقاومتی تسلیم شده بودند.

c4f49e50 517f 4610 b010 d162e4003cf1 خبر خاکستری

پاسداران جوان بیش از این که از رشادت های خود صحبت کنند، خواسته هایی دارند! یکی زرنگ است و علاوه بر قول و قرارهای قبلی، چای آقا می خواهد; می گویند: این مالش را یک مدت به آنها بده. دیگری تسبیح آقا را می گیرد. دیگری فقط از آقا می خواهد برای دو مشکلی که دارد دعا کند; این یکی از خواسته های رنگارنگ مرزبانان دریایی کشور است!

5d994aa3 e292 42a3 98bf 742e087baed7 خبر خاکستری

حالا همه آقا را از نزدیک دیده اند. همان طور که ایستاده بودند، فرمانده کل قوا از فرزندانش به خاطر شجاعتشان تعریف کرد و گفت: «بچه ها شجاع بودند، فقط شجاعت نبود. شجاعت با ایمان و درک به موقع. یعنی زمانی که کار می کند. بسیاری از کارهای ما انجام شده است، اما نه به موقع. وقتی چیزی کند می شود، فایده ای ندارد. شما فوراً عمل کردید، کار شما عالی و جالب بود و به موقع انجام شد. خداوند متعال گردن آنها را زد و به آبهای ما کشید تا شما را بکشند و دستهایشان را بر سرشان بگذارند. این حادثه کار خدا بود و به موقع انجام شد و شما کار بزرگی کردید. زنده باشید رزمندگان و فرماندهان قدیمی روزی را به یاد می آورند که امام رحمت الله فرمودند خدا هرمشهر را آزاد کرد.

f1595d85 3baf 4c8a be4d 6e1914c78c11 خبر خاکستری

پاسداران جوان نیز به دلیل شجاعت، ایمان و بهنگام بودن این جایزه را دریافت کردند و با انرژی و نشاط مضاعف به اسکله بازگشتند. کار کارگاه آنها به قدری عالی بوده است که اکنون اینگونه است؛ آقا برای مسئولان مثال زدند که این باید در مقابل دشمن باشد. و هر جا تجاوز می کرد به زور او را مهار می کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید