کاهش حدود 50 درصدی تقاضا برای ساندویچ

کاهش حدود 50 درصدی تقاضا برای ساندویچ

روز جدید تورم مواد غذایی باعث کاهش تقاضای مردم برای خرید و خوردن تنقلات و ساندویچ شده است.
امسال با افزایش تورم مواد غذایی، بخش زیادی از اقلام غذایی از سبد خانوارهای فقیر متوسط ​​خارج شده است.

ساندویچ و تنقلات یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در میان خانوارهای متوسط ​​و کم درآمد است اما امسال کاهش خرید این خانواده ها وضعیت خواربارفروشان و ساندویچ فروشان تهرانی را به رکود واداشته است.در این راستا اسداله احمدی شهریور ماه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مواد غذایی در تهران گفت: صنف فروشندگان مواد غذایی این روزها در رکود شدیدی به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی به سر می برد و اکثر فعالان این اتحادیه امیدوار به کاهش قیمت مواد اولیه هستند.

وی بیان کرد: غذا و ساندویچ همیشه خوراک اقشار کم درآمد بوده است اما امسال به دلیل افزایش تورم همین قشر کم درآمد توان خرید ساندویچ را ندارند. گرانی غذا باعث افزایش هزینه غذا به حدی شده است که اکثر مردم توانایی خرید غذا و ساندویچ را ندارند.

به گفته احمدی شهریور؛ امروز ساندویچ فلافل که کمترین قیمت را در لیست قیمت انواع ساندویچ دارد به 40 هزار تومان رسیده است، این گرانی تقاضای خرید را بسیار کاهش داده است احمدی شهریور گفت: محصولات غذایی مانند کره، مرغ و گوشت کفایت می کند. در بازار وجود دارد، اما بسیار گران است! این افزایش قیمت ها به ویژه در سال جاری دلیل مهمی برای کاهش تقاضای غذا و ساندویچ از سوی مردم شده است. وی گفت: گرانی بیش از 100 درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت باعث رکود جدی در مواد غذایی و ساندویچ فروشی ها شده است.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت اغذیه و ساندویچ فروشان خوب نیست، گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث افت 50 درصدی تقاضا در بازار مواد غذایی و ساندویچی شده است. که برخی از ساندویچ فروشی ها با سفارش نان های کوچک ساندویچ های کوچک را با قیمت مناسب تری تهیه و به فروش می رسانند به گزارش احمدی شهریور؛ 3000 واحد صنفی در شهر تهران فعالیت می کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی متعدد، زیان های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه، مالیات، دستمزد کارگران، بیمه و سایر هزینه های جاری را متحمل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید