کاهش ۲۵ درصدی تقاضا برای خرید مرغ

کاهش ۲۵ درصدی تقاضا برای خرید مرغ

روز جدید رئیس انجمن مرغ گوشتی گفت: روزانه 5 هزار و 500 تن مرغ گرم در کشور به فروش می رسد که نسبت به ماه های گذشته هزار تن کاهش داشته است.

محمد یوسفی گفت: قیمت فعلی مرغ زنده 30 تا 40 هزار تومان و مرغ گرم 45 تا 60 هزار تومان است که 10 تا 15 هزار تومان با قیمت واقعی تفاوت دارد.

به گفته وی، روزانه 5 هزار و 500 تن مرغ گرم در کشور توزیع می شود که نسبت به ماه های قبل 20 تا 25 درصد کاهش داشته است.

یوسفی می گوید: در سال های اخیر تقاضا برای خرید مرغ در پایان و ابتدای هر ماه به دلیل پرداخت حقوق افزایش یافته است اما در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث کاهش تقاضا برای خرید مرغ شده است. .

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه ای تقاضا برای خرید مرغ بین 20 تا 25 درصد کاهش یافت و به همین نسبت عرضه کاهش یافت به طوری که جوجه ریزی از 130 میلیون به 90 میلیون در ماه رسید.

بر اساس آمار در ماه های اخیر بین 6200 تا 6500 تن مرغ گرم به کشور عرضه شده است که با کاهش قدرت خرید ناشی از اصلاح نظام یارانه ای این میزان کاهش یافته و تقاضای بازار رو به کاهش گذاشته است. با وجود خرید تضمینی جوجه، جوجه ریزی از اردیبهشت کاهش یافته است.

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، با کاهش رغبت مرغداران به مرغ تخمگذار، هر مرغ از 3500 تا 6000 تومان در بازار به فروش می رسد که تفاوت قابل توجهی با قیمت مصوب دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید