کرامت مادری و پیشرفت سیاسی اجتماعی سهم زنان در انقلاب است


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805053

مریم اکبری گفت: یکی از مهمترین تمایزات و دستاوردهای انقلاب 43 ساله شناسایی زنانی است که با اعتماد به نفس و توانایی های خود در عرصه های مختلف ورزشی سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و ورزشی موفق شده اند بدرخشند. . زمینه های. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد تاریخ دانشگاه آزاد کرج به تیتریک گفت: در طول تاریخ، دولت ها و رژیم ها ادعاهای مختلفی در مورد زنان مطرح کرده اند. اما باید به ارائه آنها از صحت گفتارشان توجه کرد.

مریم اکبری ادامه داد: شاهان پهلوی نه تنها جایگاه زن را در عمل نادیده می گرفتند، بلکه حتی در سخنرانی های خود از نظرات آنان دفاع می کردند و با وقاحت، زنان را تنها در رفع نیازهای جنسی مردان محدود و بدون ایمان به موفقیت زنان می دانستند. در مسائل مختلف دخالتی نداشتند.

وی افزود: امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی ایران که زن را انسان بزرگ و مربی بزرگی معرفی کردند، فرمودند: «قرآن کریم انسان ساز است و زن نیز انسان ساز است. اگر زنان انسان‌ساز توسط ملت‌ها گرفته شود، «ملت‌ها شکست خورده و منحط خواهند شد».

این استاد دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب در 43 سال گذشته در دیدارهای مختلف با افشارهای مختلف به ویژه بانوان بارها درباره شخصیت زن و فضیلت جایگاه او صحبت کرده اند.

اکبری گفت: از زمان تصمیم محمدرضا شاه مبنی بر کنترل فعالیت های مستقل زنان از طریق انسجام و تمرکز تدریجی فعالیت های آنان، به استثنای گروه های زیرزمینی مخالف شاه، هیچ اثری از تشکل های مستقل سیاسی و حرکت های واقعی برای انسان ها وجود ندارد. حقوق زنان.”

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، زنان مؤسسات بسیاری را با رویکردهای فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی، خیریه و حتی پژوهشی راه اندازی کردند و اکنون تعداد آنها به هزاران مرکز و مؤسسه غیردولتی می رسد.

اکبری گفت: نگاهی اجمالی به نشریات و کتاب های متعدد کشور اعم از علمی، پژوهشی، تاریخی، ادبی، سیاسی و هنری که به نمایندگی از بانوان منتشر می شود، نشان از جایگاه والای علمی و درجات بالای زنان دارد. “

این مدرس دانشگاه افزود: قبل از انقلاب اسلامی ورزش بانوان به صورت رسمی و ملی فضای چندانی در عرصه سیاست ها و اقدامات رژیم پهلوی نداشت.

اکبری بیان کرد: از اوایل دهه 60 با تشکیل هیات ورزش بانوان، فعالیت های ورزشی بانوان آغاز شد و به دستاوردهای زیادی دست یافتند.

وی تاکید کرد: در کشورهای غربی کرامت زنان به حدی کاهش یافته که آمار خودکشی زنان افزایش چشمگیری داشته است.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تمایزات و دستاوردهای انقلاب در سن 43 سالگی، شناسایی زنانی است که با تکیه بر اعتماد به نفس و توانایی های خود در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و… حوزه های علمی، فرهنگی و ورزشی».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید