گامی مهم برای مجلس در حمایت از شرکت های دانش بنیان


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816897

هادی بیگی نژاد گفت: مجلس بحث طرح پرش دانش بنیان را سال گذشته پیگیری کرد و انجام شد. بودجه 1401 نیز شامل اقلام متعددی برای شرکت های بودجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس؛ وی در خصوص شعار سال مبنی بر «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» گفت: ببینید بحث دانش بنیان این است که کاری که شرکت دانش بنیان انجام می دهد تولید ثروت است، یعنی. دستگاه، دستگاه یا کالا تولید می شود که ارزش افزوده دارد.

وی افزود: به عنوان مثال ما در کشور خود باید ثروت آفرینی کنیم، باید پول دربیاوریم و بتوانیم کالاهای با ارزشی تولید کنیم تا بفروشیم و درآمد کسب کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین کشور ما به ثروت و پول نیاز دارد تا بتواند کارهای عمرانی، زیرساختی، کشاورزی، فرهنگی، اشتغال و… را انجام دهد.

بیگی نژاد گفت: بحث مبتنی بر دانش این است که اقلام و کالاهای ارزشمند تولید می کند و این برای کشور ما ثروت است. با این حال مجلس سال گذشته نیز بحث طرح جهش دانش را پیگیری کرد و در بودجه این کار انجام شد: «در سال 1401 چندین پرونده برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شد تا دولت با عملکرد خوبی کار کند.

بر همین اساس، رهبر معظم انقلاب با تأکید بر توصیه سال گذشته خود مبنی بر اکتفا نکردن به کارهای سطحی مانند گذاشتن نام سال بر تابلوهای خیابانی یا عنوان دستگاه ها، گفتند: شعار بر زمین نمی ماند اما کار و تلاش بیشتر، بهتر است.

مروری بر اسامی سال ها توسط رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که ایشان هفتمین سالی است که موضوع تولید را مبنای انتخاب شعار سال قرار داده اند. سال هایی که اسامی آنها مستقیماً با بحث دادرسی مرتبط است عبارتند از: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی; اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال; حمایت از کالای ایرانی رونق تولید؛ پرش در تولید، و همچنین تولید، غرفه ها، موانع.

گفتنی است، اقتصاد همواره در نامگذاری سال های دیگر دهه 90 نقش داشته است و در بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال موضوع تولید به عنوان راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی کشور مطرح شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن خیرمقدم به فرارسیدن سال نو، سال 1401 را سال تولید، دانش و اشتغال نامیدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید