گلایه وزیر کشور از وضعیت یاسوز/ انتقاد معاون عمرانی منطقه از عملکرد ضعیف شهرداری یاسود

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799670

اعضای شورای شهر یاسوج در دیدار با فرماندار از اختلالات ناشی از آبرسانی مرکز استان در معابر این شهر و مقصر دانستن راه و شهرسازی و جلوگیری از الحاق مادوان و سرابتاوه به یاسوج خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح زاگرس هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای شهر از ابتدا مشکلاتی داشت که در این میان با تفاهم و کار شروع شد. نیاز به ورود استاندار است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهرداری بحرانی و از نظر مالی رو به زوال است، گفت: حقوق و سهام شهرداری توسط راه و شهرسازی پرداخت نمی شود، زمین ها تقسیم و فروخته می شود و پول به بیت المال می رود.

اکبر افزود: بحث تفصیلی موضوع دیگری است که باید به شهر مادوان و سرابطوا می پیوست اما این موضوع از سوی طراح رسیدگی نمی شود و می خواهند این موضوع انجام نشود و متاسفانه راه و شهرسازی مانع اجرا می شود. از این پروژه.»

وی با اشاره به وضعیت گورستان یاسوج گفت: قبرستان شرف آباد تقسیم و تحویل شده است، حالا اگر اتفاقی بیفتد جایی برای دفن اجساد در منطقه بحرانی نخواهیم داشت، این قبرستان تقریباً در مرکز شهر می افتد. اصرار داریم پرورشگاهی در خارج از شهر یاسوج داشته باشیم. این یکی از مشکلات اصلی شهر است و در آینده با این مشکل مواجه خواهد شد. منابع طبیعی باید همراه با واگذاری زمین باشد.

اکبری افزود: با توجه به شرایط فعلی بسیاری از درآمدهای شهرداری با مشکل مواجه شده و اکنون در پرداخت حقوق پرسنل مشکل داریم.

وی به درخواست های این اداره از شهرداری اشاره کرد و گفت: هیچکس مدافع شهرداری نیست و هر اداره ای درخواستی دارد. بلافاصله حساب شهرداری بسته می شود. این حساب ها را باز کنید

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: آب و فاضلاب به چیزی وصل نیست و شهر تکه تکه شده و مردم شهرداری را مقصر این نابسامانی می دانند.

اکبری به قطعی برق در شهر یاسود اشاره کرد و گفت: شرکت برق می گوید باید کنتور نصب کنند، اما چه فرقی دارد که یاسود شهرهای دیگری دارد که می خواهند یاسود کنتور برق در ماشین های نظافتی نصب کند؟

وی گفت: شورای شهر در برخی جلسات دیده نمی شود، درخواست این است که جلسه با حضور اعضای شورای شهر، با حضور اعضای شورای برنامه ریزی و شورای فنی شهر برگزار شود.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس شهر یاسوج به امنیت در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در شهر یاسوج شاهد سرقت ها و درگیری های زیادی بوده ایم.

احمدی کیش با تاکید بر اینکه در این شرایط باید چاره اندیشی شود، خاطرنشان کرد: خودروهای نیمه شب بدون پلاک در بسیاری از شهرهای یاسوج دیده می شود و انتظار داریم گشت ویژه ای تشکیل شود تا مردم احساس امنیت کنند، اکنون مردم احساس امنیت نمی کنند. شورای امنیت با قاطعیت بیشتری اقدام کند.

وی گفت: در دستگاه های خدماتی یاسوج ناهماهنگی وجود دارد، هر دستگاهی که حفاری می کند نیاز به تعمیر دارد اما در یاسوج اینگونه نیست، انتظار داریم ضمانت اجرایی بین دستگاه های خدمات رسان شکل بگیرد.

عطولا دانشی نیز در این نشست گفت: در شهر یاسود مشکل وام شهرداری حداقل است. این مبلغ شامل حقوق کارمندان نمی شود. وام شهرداری ۱۱۰ میلیارد تن است که برای شهر کوچکی مثل باشت مناسب است نه یاسود.

وی گفت: در شهر یاسوج باید مشخص شود تا چهار سال آینده تا کجا پیش می رود، شهر یاسود دچار روزمرگی است، ما بدترین مشکلات را داریم، بحران این است، لطفا اعتبار ویژه ای به این شهر بدهید. کلیه وام های استانی ..

عضو شورای شهر یاسوج گفت: با همگرایی و همفکری یاسوج را نجات دهیم، به شعارهای انتخاباتی که دادیم پایبند هستیم، شهرداری یاسوج منبع درآمدی ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: می توانیم رودخانه بشار و مهریان را به منبع درآمد تبدیل کنیم و راه برون رفت یاسود از این وضعیت گردشگری است و سرمایه گذاران باید وارد این شهر شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: یک سوزن در خود بگذارید، یک کیسه به دیگران بدهید. طرح تفصیلی یاسود با توجه به مشکلاتی که داشتیم جزیره ای است. .

کیومرث حاجی زاده با اشاره به اینکه 50 درصد وقت ما صرف حل اختلافات بین مدیران می شود، گفت: وقتی به ته دیگ می رسند از دولت کمک می خواهند. می گویند: «دخالت نکن. ما در حال جمع آوری انرژی هستیم.

وی گفت: آقایان بفرمایید در سال گذشته به جز محل ارزش افزوده چه چیزی توسط شهرداری مدیریت شده است. در سال گذشته هیچ حرکت عمرانی و زیربنایی به جز پل چهارم بشار صورت نگرفته است. چهارم هنوز باز نشده چرا کار را تمام نمی کنیم،

حاجی زاده گفت: خوشحالم که بالاخره تفاهم و همدلی در شورای شهر یاسوج ایجاد شد. دو پروژه را شروع کردیم که 20 سال می خواستیم آن ها را شروع کنیم اما جرات نکردند. یک Yimankar جدید در فرودگاه معرفی شد. “

وی با بیان اینکه معتقدم در همه شهرداری های استان فکری به نام درآمد پایدار وجود ندارد، گفت: اولویت اول من ساماندهی بشار بود، پیشنهاد ما طرحی مانند زاینده بود. شاید شهرداری میلیاردها تن درآمد داشته باشد.»

16a480a9 ec20 43fc af8c 355d7490a370 خبر خاکستری

معاون عمرانی بخشدار گفت: تنشی که بین اعضای شورای شهر وجود دارد، سه ماه با اختلاف بین اعضا شهرداری را مدیریت کردیم، در اوج طلایی برنامه بودجه شورای شهر یاسوژ درگیر شدند. در اختلافات

وی با تاکید بر اینکه حتی کارهای روتین ما در یاسوژ عقب مانده است، گفت: ما از هر لحاظ برای شهرداری صحبت کردیم. شهرداری به جز کمک چه کارهایی را تاکنون انجام داده است؟ نگرش در شورای شهر باید تغییر کند. “.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک درز گفت: مسئولیت اصلی شهر یاسوج بر عهده شورای شهر است و مجموعه حاکمیتی نیز از آن حمایت می کند.

وی گفت: باید در چند حوزه فعالیت جدی کنید، ما از فرصت هیئت دولت برای سفر به شهرستان استفاده نکردیم، یکی از دلایل آن اختلاف در شورا بود که از فرصت استفاده نکردید.

علی احمدزاده با بیان اینکه ورودی های شهر یاسوج کاملا قابل رویت است و اعتبار مورد نیاز برای درخواست وام است، گفت: برای دریافت وام فضای سبز و تغییر وضعیت معابر با مسئولان عالی رتبه مکاتبه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ناهمگونی در شهر زیاد است، هرکس به خواسته خود عمل کرده است، شهرداری باید الگو بدهد، محله شهر را تغییر دهیم، این مدل باید تعریف و الزام شود. مشاهده شدن.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزیر کشور از شهر یاسوج گلایه های زیادی داشته است.

f96a3b69 fceb 4e5c 9997 7f083b29b8e0 خبر خاکستری

وی در خصوص رودخانه بشار احمدزاده گفت: یکی از احتمالات شهر یاسوج است. ما این نعمت را داریم، اما از آن استفاده نکرده ایم. حیف که زیبایی یک شهر در کنار رودخانه هاست. ما کاری برای آن و مردم انجام نداده ایم و خودمان هم از آن محروم هستیم، بگذارید برای این رودخانه برنامه ریزی شود.

وی گفت: باید در یاسوج کار زیادی انجام شود که این طرح جامع باید هر چه زودتر اجرایی شود.

استاندار استان در خصوص وام های شهرداری یاسوژ گفت: لیست وام ها برای حمایت از مطالبات شهرداری به ادارات داده شود.

وی در خصوص کار بزرگ گفت: در برخورد با ماشین آلاتی که حفاری می کنند و استارت می زنند، پذیرفتنی نیست که باد در هر جایی که کار می کند به تایید شهرداری برسد.

احمد زارع با توجه به امنیت شهر یاسوج و لزوم بازنگری در جلسه شورای تامین بر حضور اعضای شورا در صورت لزوم در جلسات مختلف تاکید کرد.

وی در خصوص پارک جنگلی نیز گفت: نماینده اقتصادی باید وارد شود و موضوع را حل کند، اگر وزارت نفت می خواهد کاری بکند مردم هم باید منتفع شوند، به شرطی ساخته شود که مردم منتفع شوند، مردم هم استفاده کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید