200 مدرسه صدرا در کشور فعال است/حسینیه کودک و نوجوان در کشور

وی افزود: آغاز گام اول انقلاب با جنگ تحمیلی بود و آغاز گام دوم انقلاب با جهاد بود.

رئیس سازمان مدارس معارف و علوم اسلامی صدرا تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می کند تا دستاوردها و اقدامات انقلاب اسلامی را تبیین کند و یکی از محورهای جدی فعالیت آن کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی است. انقلابی که می خواهد گام دوم انقلاب اسلامی را بردارد.

وی گفت: تلاش شده تا دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق گفتمان و نگاه کودکان و نوجوانان به نسل امروز منتقل شود و هیئت یکی از خانه ها و خیمه های آموزشی خوب و مکانی است که عواطف، گفتمان ها و اندیشه ها در آن جا می گیرد. کودکان و نوجوانان رشد می کنند.

زنان در جامعه اسلامی فرماندهان عرصه تعلیم و تربیت هستند

تشیری بیان کرد: همیشه هیئت را محل برگزاری مراسم روضه خوانی و پرستاری می دانستیم. در حالی که هیئت می تواند مدرسه حسین و مدرسه ای باشد که بچه ها با معارف حسین آشنا می شوند و بزرگ می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای آشنایی دانش آموزان با آموزه های مکتب حسینی نگاه جدیدی به تخته سیاه تحت عنوان «مدرسه کودک و نوجوان حسینی» آغاز کرد.

رئیس اداره امور کودکان و نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کودکان می توانند مخاطبان اصلی فعالیت های کودکان باشند و باید برنامه های آموزشی و محتوایی دقیقی برای آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنان فرماندهان تربیت در جامعه اسلامی هستند. وی گفت: حسینیه کودکان فعالیت خودجوش بانوانی است که دغدغه آموزش کودکان و نوجوانان را دارند.

فعالیت 4500 معلم در مدارس صدرا

تشری ابراز کرد: تعداد زیادی پرورشگاه کودک در کشور وجود دارد که برخی از آنها خود ثبت نامی ندارند و در واقع هیئت مدیره اصلی که با همین مجوز به ثبت رسیده مدیریت هیئت کودک را نیز بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با برگزاری اردوها، رویدادها و اقدامات جذاب برای کودکان و نوجوانان در صدد تثبیت هویت انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: در حال حاضر 200 مدرسه صدرا در کشور وجود دارد که بعد از وزارت آموزش و پرورش بزرگترین شبکه مدارس دولتی است.

وی گفت: در صدرا حدود 145 مدرسه متوسطه دوم در حوزه علوم و معارف اسلامی، 45 مدرسه متوسطه اول و 10 مدرسه ابتدایی وجود دارد.

تشیری خاطرنشان کرد: حدود 14 هزار دانش آموز در مدارس صدرای کشور تحصیل می کنند و 4 هزار و 500 معلم و کادر آموزشی رسمی در این مدارس مشغول به کار هستند.

وی در پایان گفت: در 5 سال گذشته اولین گام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سازمان مدارس صدرا انجام و به مسئولان مربوطه ارائه شد و اکنون در حال انجام گام دوم هستیم که به نام الگوسازی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید