300 مدرسه در استان سمنان نیازمند نوسازی هستند/نیاز به مشارکت بیشتر خیرین


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921091

رئیس اداره اصلی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

امیرحسین کازوینیان گفت: 814 مدرسه در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد حدود 300 مدرسه نیاز به تجهیز دارند که با فروش املاک مازاد آموزشی و غیره ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ امیرحسین کازوینیان سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از خیرین مدارس برگزار می شود. ساز از بیست و سوم تا بیست و چهارمین جشنواره و حمایت آنها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام برگزار می شود.

رئیس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: 617 موسسه خیریه در استان سمنان وجود دارد که برخی از این افراد و موسسات کمک های خود را به خارج از استان برای ما ارسال می کنند و تلاش می کنیم حضور مستمر آنها را در استان سمنان تضمین کنیم. سال های آینده از این افراد تعهد بگیریم.

وی از تعهد 351 میلیارد ریالی خیرین در این جشنواره خبر داد و افزود: 69 درصد از این تعهدات محقق شده و در حال حاضر از مجموع 91 طرح در استان سمنان 49 طرح با مشارکت خیرین در حال اجراست و امیدواریم تعداد آن افزایش یابد. از این پروژه های مشترک

به گفته کازوینیان، تکمیل پروژه های مذکور در سال 91 نیازمند 13 هزار میلیارد ریال اعتبار است و در صورت عدم حمایت خیرین، این پروژه ها دو سال زمان می برد.

کازوینیان تصریح کرد: امسال 21 طرح اجرا می شود که 16 پروژه مشترک است و امیدواریم با کمک خیرین بیشتر در سال های آینده تعداد پروژه های مشترک افزایش یابد.

این مسئول از وجود 44 مدرسه دو نوبته در شهرستان های سمنان و شارود خبر داد و افزود: بزرگترین بحران مدارس دو نوبته مربوط به این دو شهرستان است که شاهد تراکم بالای دانش آموزان در این دو شهرستان هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: هر ساله با توجه به اینکه استان سمنان پذیرای اتباع افغانستانی است با حجم غیرقابل پیش بینی مهاجران ملی مواجه هستیم که ساماندهی این دانش آموزان در مدارس برای افزایش تعداد دانش آموزان.خواهد شد

کازوینیان از وجود 300 مدرسه تخریبی در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: 814 مدرسه در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد حدود 300 مدرسه با فروش املاک آموزشی مازاد نیاز به تجهیز دارند یا مدارس جایگزین ساخته می شود.

وی همچنین از اعطای 200 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار در سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان به این نهاد اعطا شد و اعتبارات مربوطه نیز در حال پرداخت است. در سال نیز که منجر به افزایش تعداد پروژه های در دست ساخت شد.

کازوینیان از اجرای 4 مرحله پروژه اجر اجر در استان سمنان برای مشارکت مردمی در ساخت مدرسه خبر داد و گفت: حدود 160 میلیون تومان از این پروژه جمع آوری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید