5 روز بارش برف و باران در کشور/ کاهش 10 درجه ای دما در برخی مناطق

5 روز بارش برف و باران در کشور/ کاهش 10 درجه ای دما در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا شنبه آینده در برخی مناطق کشور و کاهش دما از 5 تا 10 درجه در کمربند شمالی و غربی خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی فارس، بوشهر، کرمان را در بر گرفته است. ، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر بارش برف، باران و وزش باد است.

بارش ها فردا در شمال غرب غرب و شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سواحل دریای خزر، رشته کوه های دومان و البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی ادامه دارد.

روز پنجشنبه در نواحی شمالی و غربی کشور بارش برف، باران، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود. روز جمعه بارش ها در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز تضعیف می شود و بارش برف و باران در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها در سواحل دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات البرز و برخی مناطق مرکزی کشور از شنبه هفته آینده ادامه دارد.

از فردا تا جمعه در نواحی شمالی و غربی کشور کاهش نسبی دما و در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش 5 تا 10 درجه ای پیش بینی می شود.

همچنین امروز انبوه گرد و غبار تشکیل شده بر فراز عراق تا ساعاتی آینده غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل در غرب و جنوب غرب احتمال گرد و غبار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید