5 تا 9 درجه سانتی گراد / طی 5 روز آینده در بسیاری از استان ها بارش باران و برف

ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780883

سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه هفته آینده در 17 استان کشور بارش باران و برف و در برخی مناطق از جمله سواحل دریای خزر کاهش 5 تا 9 درجه ای را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی کشور در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی اوقات افزایش می یابد. و باد پیش بینی می شود.

در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه با گذر امواج متوسط ​​در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی رگبار باران نادر و وزش باد شدید پیش بینی می شود. به تدریج با جریانات شمالی دریای خزر، بارش در استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می شود.

روز پنجشنبه بارش ها در مناطق یاد شده افزایش می یابد و استان های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را فرا می گیرد.

بر اساس این گزارش، دریای خزر طی دو روز آینده مواج و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. در روز جمعه بارش در شمال کشور کاهش می یابد و در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور بارش، وزش باد و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

از چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق و در روزهای پنجشنبه و شنبه هفته آینده در دامنه های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دمای 5 تا 9 درجه پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی: از توقف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید، در فعالیت های کوهستانی احتیاط کنید، هنگام عبور از جاده های کوهستانی و تجهیزات زمستانی مراقب باشید، در هنگام رانندگی مراقب باشید، سازه های ضعیف و موقتی مانند تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و … را تقویت کنید. از تردد و توقف در ساختمان های نیمه کاره خودداری کنید و از تردد غیرضروری در هنگام غبار آلودگی هوا خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید